Samsung Membuat Aplikasi yang Boleh Mengubah iPhone ke Android

 


Samsung terus mencari cara untuk membuat pengguna iPhone beralih ke telefon Galaxy. Penjual Korea Selatan ini juga telah melancarkan aplikasi web yang disebut 'iTest' yang dapat memungkinkan pengguna iPhone merasakan Android dengan citarasa Samsung.

Pengguna iPhone boleh mencuba Android dengan membuka laman iTest. Setelah itu akan ada pemberitahuan yang meminta pengguna untuk menambahkan aplikasi web ini ke halaman utama iPhone.


Setelah aplikasi web dipasang di iPhone, buka aplikasi seperti biasa dan anda akan disajikan dengan antara muka One UI Samsung yang dapat dijelajahi dengan segera.



"Anda akan merasakan Samsung, tanpa harus mengganti telefon bimbit anda," tulis Samsung dalam penjelasan mengenai aplikasi iTest, seperti dikutip dari 9to5Mac, Jumat (9/4/2021).


"Kami tidak dapat meniru semua fungsi, tetapi Anda dapat melihat bahawa tidak ada yang menakutkan untuk beralih ke sisi lain," lanjutnya.


Walaupun hanya aplikasi web, iTest menawarkan ciri dan pengalaman yang cukup mengagumkan. Pengguna iPhone boleh melakukan banyak perkara dari menjelajah Galaxy Store, menukar tema, menjelajah aplikasi kamera Samsung, dan sebagainya.


Semasa membuka aplikasi iTest di iPhone, pengguna juga akan mendapat panggilan telefon dan mesej yang disimulasikan yang menyoroti ciri unik Samsung Galaxy, misalnya mesej dari jurugambar Logan Dodds yang menjelaskan semua fitur kamera.


Terdapat juga beberapa ciri yang tidak dapat diakses dan hanya memaparkan gambar. Tetapi Samsung cuba membumbui sedikit humor, seperti ketika membuka aplikasi Tetapan, ada beberapa tetapan yang dipermudah dengan mengatakan, "Supaya pemaju kami dapat berehat makan siang."


Samsung nampaknya hanya mempromosikan aplikasi web ini di New Zealand, tetapi laman web dan apl ini dapat diakses di seluruh dunia. Tidak mustahil aplikasi ini akan diiklankan secara global untuk menukar lebih banyak pengguna iPhone menjadi pengguna Samsung.


Aplikasi web ini muncul setelah Apple mengatakan pada bulan Januari bahawa iPhone 12 mendorong banyak pengguna Android untuk beralih ke iPhone. Oleh itu, wajar jika Samsung mencuba segala yang boleh untuk menjual peranti Galaxy kepada pengguna iPhone.

Previous Post Next Post

Contact Form