Laptop HP Specter x360 14 dipasarkan, Ini Ciri Uniknya


 HP baru sahaja melancarkan komputer riba terbarunya, HP Specter x360 14, yang dianggap membawa beberapa ciri kelas profesional. Jajaran siri Specter baru ini juga menggunakan pemproses grafik Intel generasi ke-11.

Siri terbaru dari keluarga komputer riba Specter masih memberi tumpuan kepada reka bentuk yang cantik dan serba boleh. Dalam siri terbaru ini, HP membawakan 3 perkara baru, iaitu prestasi, kepintaran, dan reka bentuk.


Prestasi kami menawarkan teknologi canggih terbaik untuk memberikan kebebasan untuk membuat apa-apa pada bila-bila masa. Perkara kedua yang membezakan HP Spectre dari komputer riba di pasaran adalah kepintaran. Dan yang ketiga adalah reka bentuk visual yang menakjubkan dan menawarkan pengalaman visual yang luar biasa


HP Specter x360, merupakan komputer riba yang boleh ditukar, telah diperakui oleh Intel EVO yang menjadikannya berprestasi tinggi, reka bentuk yang lebih mendalam, dan sambungan yang lebih pantas.


Specter x360 juga membawakan beberapa ciri menarik yang pastinya akan merosakkan pengguna ketika menggunakan komputer riba yang boleh ditukar ini. Ciri pertama adalah akal pintar, yang merupakan tetapan terbaru di pusat arahan.


Fungsi ini dapat mengoptimumkan dan menyesuaikan sistem sesuai dengan keperluan pengguna dengan mengoptimumkan prestasi, akustik hingga suhu. Sehingga pengguna tidak perlu repot lagi untuk memilih tetapan yang sesuai untuk penggunaan komputer riba.


Contohnya adalah ketika pengguna membuka aplikasi yang memerlukan CPU intensif. Specter x360 14 akan mengoptimumkan prestasi dan suhu. Sebaliknya, ketika pengguna menonton filem Specter x360, ia akan mengurangkan kebisingan pada kipas sehingga pengguna dapat dengan tenang tonton filemnya.

Bukan itu sahaja, ciri ini juga dapat mengesan kedudukan komputer riba sama ada di atas meja atau di pangkuan. Apabila kedudukan komputer riba berada di atas meja, ciri ini akan mengoptimumkan prestasi dan sistem penyejukan. Tetapi ketika komputer riba berada di pangkuan anda, ciri ini akan mengurangkan suhu sehingga tidak terasa panas.


Seterusnya terdapat ciri Focus Mode yang merupakan satu lagi ciri unik dari Specter x360 14. Dengan ciri ini, komputer riba yang canggih ini dapat memfokuskan aplikasi yang paling penting bagi pengguna. Sudah tentu, ciri ini akan membantu pengguna multitasking dengan memfokuskan aplikasi terpenting di latar belakang.


Sebaliknya, untuk menyokong aktiviti perjumpaan maya semasa wabak, HP Specter x360 14 dilengkapi dengan ciri pembatalan bunyi yang cerdas. Dengan ciri ini, suara latar berada di sekitar pengguna, sehingga pengguna dapat berbicara dan mendengar tanpa harus diganggu oleh suara luar.


Dari segi prestasi, komputer riba baru dari HP ini menggunakan pemproses Intel® Core ™ i7 generasi ke-11 yang memberikan prestasi kelas profesional yang tiada tandingannya. Pemproses ini memberikan peningkatan prestasi CPU sebanyak 34% dan peningkatan prestasi GPU 79% dengan grafik Intel Iris Xe bersepadu tahap bijaksana berbanding pendahulunya.


Digabungkan dengan 16 GB RAM LPDDR4-3200 SDRAM dan ROM hingga 2 TB, komputer riba ini mempunyai prestasi yang lebih pantas. Dengan pengkomputeran ini, komputer riba HP Specter x360 mempunyai rendering yang lebih pantas, multitasking yang lebih lancar, dan pemutaran yang baik.


Di bahagian depan, skrin sentuh anti-reflektif OLED 3K2K siap memanjakan mata dengan nisbah aspek 3: 2. Peranti ini juga menawarkan ketinggian skrin menegak yang 20% ​​lebih besar daripada PC dengan nisbah 16: 9. Ditambah dengan nisbah skrin-ke-badan hingga 90% dan penentukuran warna hingga 100%, pandangan pada komputer riba terasa luas dan gambar yang dipancarkan terasa nyata.


Layar ini juga didukung oleh fitur warna adaptif yang secara automatik akan menampilkan warna dan kecerahan sesuai dengan kondisi pencahayaan bilik. Warna visual juga akan lebih sejuk pada waktu pagi dan hangat pada waktu malam.


HP juga membawa peningkatan dalam AI Enhancement 6x dari generasi terakhir yang digabungkan dengan Wi-Fi 6 AX201 sehingga pengguna dapat menggunakan sambungan internet dengan lebih cepat dan tanpa gangguan. Ia juga menyokong Thunderbolt 4 untuk penghantaran isyarat cepat dan penerimaan dokumen besar seperti video, foto dan filem dalam beberapa saat.


Mengenai bateri, komputer riba ini mempunyai bateri 4 sel, polimer 66 Wh Li-ion yang mampu memberikan hayat bateri 17 jam dan 11 jam 30 minit dalam mod skrin OLED. Dari segi reka bentuk, komputer riba ini direka untuk menjadi langsing dan ringan. Dengan dimensi 29.84 cm x 22.04 cm x 1.70 cm, komputer riba ini direka untuk berat hanya dari 1.33 kg. 

Laptop HP Specter x360 14 dipasarkan, Ini Ciri Uniknya Laptop HP Specter x360 14 dipasarkan, Ini Ciri Uniknya Reviewed by thecekodok on 6:10:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.