Aplikasi Streaming Permainan Twitch Mengancam untuk Menyekat Pemain yang dikaitan dengan Keganasan

 


Twitch telah mengumumkan kemas kini garis panduan komuniti. Ini bertujuan untuk membantu perkhidmatan streaming menangani tingkah laku kebencian dan gangguan.

Melalui catatan di blog Twitch, mereka mengkategorikan gangguan di luar platform menjadi dua bahagian, gangguan yang berlaku di Twitch dan platform lain, dan gangguan yang berlaku sepenuhnya di luar platform.


"Garis panduan semasa kami menyatakan bahawa dalam beberapa kes serius ada bukti yang dapat disahkan. Kami dapat mengambil tindakan terhadap pengguna kerana melakukan kebencian atau gangguan yang berlaku di luar perkhidmatan Twitch," tulis Twitch. (8/4/2021).



Kategori satu merangkumi kes di mana gangguan berlaku di Twitch dan di luar perkhidmatan streaming dalam talian. Twitch menyatakan bahawa mereka akan mempertimbangkan gangguan pada platform lain seperti Twitter dan menyiasat insiden penyalahgunaan yang dilaporkan semasa siaran langsung.


Bahagian baru dalam kategori dua iaitu Twitch kali ini akan menegakkan pelanggaran serius yang mewujudkan keselamatan besar bagi komuniti Twitch, walaupun tindakan ini berlaku di luar platform. Twitch menerangkan kategori:


  • Keganasan yang mematikan dan keganasan yang melampau
  • Kegiatan atau pengambilan pengganas
  • Ancaman keganasan besar-besaran dan / atau boleh dipercayai (ancaman terhadap sekumpulan orang, peristiwa atau lokasi di mana orang akan berkumpul)
  • Kepimpinan atau keahlian kumpulan kebencian yang diketahui
  • Melakukan atau bertindak sebagai kaki tangan untuk melakukan aktiviti seksual tanpa izin atau serangan seksual
  • Eksploitasi seksual kanak-kanak, seperti permintaan atau pengedaran bahan seksual bawah umur
  • Tindakan yang secara langsung dan eksplisit membahayakan keselamatan fizikal komuniti Twitch, seperti mengancam keganasan semasa suatu peristiwa.
  • Ancaman eksplisit dan / atau dipercayai terhadap Twicth, termasuk kakitangan Twitch.

Mereka juga telah beralih kepada firma hukum penyiasatan pihak ketiga untuk membantu menyokong penyelidikan. Twitch juga telah membuat alamat e-mel baru, OSIT@twitch.tv, yang bertujuan untuk menghantar bukti kesalahan di luar platform, termasuk yang disenaraikan dalam catatan blog mereka.


Twitch mengatakan bahawa skop penyiasatan untuk insiden di luar platform adalah terhad. Ini berlaku untuk laporan yang memang disenaraikan dalam senarai pelanggaran dalam kategori dua.


Twitch sendiri telah menutup beberapa akaun semasa tuduhan gangguan seksual pada tahun 2020. Seperti yang mereka lakukan kepada Zero, streamer pro Super Smash Bros. setelah dia mengakui bahawa dia menghantar mesej seksual kepada anak di bawah umur.


Dalam perubahan barunya, Twitch memberikan contoh tingkah laku yang tidak dapat diterima seperti berkongsi gambar atau simbol kebencian dan berulang kali menyasarkan orang lain dengan serangan peribadi yang teruk.

Previous Post Next Post

Contact Form