Vivo X60 dan Vivo X60 Pro dipasarkan secara rasmi di pasaran


 Secara rasmi, pengganti siri Vivo X50 hadir di pasaran. Berikut adalah spesifikasi untuk Vivo X60 dan Vivo X60 Pro  jika anda berminat dengan telefon ini.

Vivo memanfaatkan dua pahlawan unggulan ini dengan Snapdragon 870 yang menjanjikan untuk meningkatkan prestasi CPU dan GPU sebanyak 10% dari Snapdragon 865. Vivo menyajikan ciri RAM Diperluas yang dapat memanfaatkan ruang memori dalaman 3GB untuk meningkatkan prestasi.


Di samping itu, memori dalaman UFS 3.1 disematkan yang mempunyai kelajuan yang lebih baik daripada pendahulunya dan menyokong 5G .



Kedua-dua telefon ini menggabungkan Sistem Imej Bersekutu Vivo Zeiss. Membawa kualiti Pengimejan Zeiss ke dalam telefon pintar, pengalaman fotografi mudah alih, dengan gambar seperti yang diambil dari kamera profesional.


Vivo X60 dan X60 Pro juga menawarkan ciri Potret Malam Super HDR yang menjanjikan foto bokeh terang dalam keadaan gelap, dan Kids Snapshot membantu menangkap pergerakan tangkas anak-anak sehingga tidak ada saat yang terlewat. Tidak kurang pentingnya ialah VIS 5-Axis Video Stabilization All-Around Stability, menggabungkan 4 Axis OIS dengan EIS untuk memastikan video tetap stabil.


Vivo X60 mempunyai peregangan 6,56 inci dengan resolusi 2,376 x 1,080 piksel. Skrin menggunakan panel AMOLED, menyokong kadar penyegaran 120 Hz dan HDR10 +, dilindungi oleh Gorilla Glass 6.


Untuk memberikan prestasi hebat, Vivo X60 dikuasakan oleh Snapdragon 870 dengan RAM 8GB. Memori dalaman 128 GB.


Terdapat tiga kamera tertanam di bahagian belakang. Kamera utama ialah 48 GB dengan aperture f / 1.8 dan OIS, bersama lensa telefoto 13 MP dengan keupayaan zoom optik 2x dan lensa ultra lebar 13 MP. Kamera depan adalah 32 MP.


Vivo X60 mempunyai bateri berkapasiti 4.300 mAh dengan pengisian pantas 33W. Ciri-ciri lain telefon ini termasuk sensor cap jari pada layar, NFC dan USB Type C.


Vivo X60 Pro juga dilengkapi panel AMOLED 6.56 inci dengan resolusi Full HD + dan tepi melengkung. Skrin menyokong kadar penyegaran 120 Hz, kadar pengambilan sentuhan 240 Hz dan HDR 10+, dan dilindungi oleh Gorilla Glass 6.


Demi memberikan prestasi pantas, Vivo menggabungkan Snapdragon 870 dengan RAM 12 GB. Memori dalaman mempunyai kapasiti 256 GB.


Terdapat tiga kamera tertanam di bahagian belakang. Sensor utama ialah 48 MP dengan ciri Gimbal Stabilization 2.0 yang dikemas kini.


Berkat ciri ini, lensa dapat menggerakkan lensa dalam pelbagai arah yang bertentangan, menjadikan hasil gambar lebih baik dan bebas kabur. Dikombinasikan dengan fitur Pixel Shift Ultra HD Imaging, ia memberikan gambar yang jelas ketika mengambil gambar seni bina, landskap, dan banyak lagi.


Vivo juga menyertakan kamera telefoto 12 MP dengan zoom optik 2x. Serta kamera ultra lebar 13 MP dengan sudut 120 darjah. Untuk keperluan selfie, kamera 32 MP dipasang di bahagian depan.


Bateri dengan kapasiti 4,200 mAh tertanam di bahagian dalam. Teknologi pengecasan pantas 33W juga disertakan. Sensor cap jari pada skrin, NFC dan ciri USB Type C juga dimiliki oleh Vivo X60 Pro.


Kedua-dua Vivo X60 dan X60 Pro hadir dalam dua varian warna, iaitu Midnight Black dan Shimmer Blue. Kedua-duanya menjalankan Funtouch OS 11.1 Global berdasarkan Android 11.


Previous Post Next Post

Contact Form