Permainan Battlefield Mobile Akan Dilancarkan Tahun Depan

 


Battlefield Mobile akan dilancarkan ke peranti mudah alih tahun depan. Peminat harus menunggu dengan sabar, kerana sekarang permainan ini masih dalam pembangunan.

Terdapat banyak khabar angin dan kebocoran yang muncul dalam permainan Battlefield. Walaupun belum ada pendedahan rasmi, EA berkongsi beberapa perincian yang tidak jelas mengenai Battlefield Mobile.


Pengurus Besar DICE yang merupakan pemaju Battlefield, Oskar Gabrielson, telah berkongsi beberapa perkara. Pertama, Battlefield Mobile dijadualkan untuk dilancarkan pada tahun 2022. Kedua, DICE mengusahakannya dengan Industrial Toys, sebuah studio yang mempunyai pengalaman membuat permainan FPS mudah alih.


Satu lagi perkara yang menarik ialah Battlefield Mobile bukanlah versi permainan asal yang dipindahkan atau diperkecil pada konsol. Namun ia adalah sesuatu yang benar-benar asli dan direka khas untuk peranti mudah alih dan tablet.


Menurut Gabrielson, dia kini dalam ujian dan dia berjanji akan memberikan pengalaman Battlefield Mobile yang sangat menarik. Mereka melakukan ini bukan hanya kerana permainan mudah alih semakin popular hari ini.


Tetapi pesaing terbesarnya, Call of Duty sudah mempunyai permainan mudah alih yang berjaya yang disebut Call of Duty: Mobile. Walaupun tidak produktif seperti rakan konsolnya, Warzone dan Black Ops Cold War, dia masih memiliki basis pemain yang cukup besar dan menguntungkan untuk Activision.


Walaupun sekarang mereka mempunyai pemandangan esports sendiri. Masih belum diketahui sama ada Battlefield akan berusaha memasuki ekosistem ini, atau mencontohi model permainan percuma seperti Call of Duty: Mobile.


Satu perkara yang pasti, permainan ini sedang dalam tahap pengembangan, hingga siap dilancarkan pada tahun 2022. Pada masa ini, tumpuan peminat Battlefield mungkin lebih kepada siri permainan berikutnya.


Ini kerana topik perbualan utama selama beberapa bulan terakhir adalah siri seterusnya dari Battlefield. Ia diharapkan akan dirilis tahun ini dan disebut sebagai Battlefield 6.

Previous Post Next Post

Contact Form