Perasaan Pertama Mencuba Undawn, Garena's New Zombie Game

 


Selepas kejayaan permainan battle royale dan MOBA seperti Free Fire, Call of Duty: Mobile dan Arena of Valor, Garena siap membawa permainan baru ke peranti mudah alih.

Membawa konsep penembak survival dunia terbuka, permainan baru Undawn dari Garena akan memberikan anda pengembaraan yang luar biasa. Pemain dikehendaki bertahan dari serangan zombie yang mengancam nyawa manusia.


Sebagai permulaan, mereka telah melancarkan percubaan pra-alfa permainan Undawn yang dapat dimainkan oleh peminat. Sebelumnya, Garena sudah membuka pendaftaran untuk permainan pra-alpha ini.


Sebanyak 10,000 pemain telah mendaftar untuk percubaan kali ini, dan Pasukan kami juga berpeluang bermain pra-alpha dari Undawn.


Jadi apa yang ditawarkan oleh permainan ini? Untuk mengatasi rasa ingin tahu detik-detik yang belum bernasib baik untuk mendapatkan ujian pra-alpha, berikut adalah maklumat mengenai pandangan pertama kami mengenai permainan Undawn.


Tampilan Pertama Pra-Alpha Undawn

Mungkin harus diingat terlebih dahulu, kerana ini adalah percubaan pra-alfa, jadi kemungkinan besar masih ada beberapa masalah yang akan dijumpai. Kerana kami tidak dapat menaruh banyak harapan untuk permainan yang masih dalam tahap pengembangan.


Memandangkan ini adalah permainan mudah alih, secara visual ia kelihatan lebih daripada cukup dalam percubaan pra-alfa. Undawn menawarkan kualiti gambar yang baik dalam adegan potong dan aktiviti ketika bermain.


Mereka memberi pemain pilihan untuk menyesuaikan tetapan grafik mereka sendiri. Terdapat beberapa pilihan Frame Rate seperti Low, Average, High, Ultra dan Ultra High yang digabungkan dengan tekstur berkualiti untuk menjadikan pemain lebih selesa.


Dari segi audio, Undawn cukup bagus dalam meletakkan suara latar yang sesuai dengan situasi dunia terbuka permainan ini. Walaupun instrumen nada dimainkan berulang kali, ia tidak terasa membosankan.


Kerana nada muziknya tenang dan santai, sangat diperlukan untuk menemani perjalanan pemain di dunia yang luas seperti Undawn. Maka dari segi ciri-ciri yang ditawarkan tidak terlalu kompleks.


Hanya dalam beberapa minit, kita dapat memahami fungsi menu dalam permainan. Tetapi memang terasa biasa apabila anda melihatnya secara peribadi.


Susun atur menu dan beberapa ciri seperti penempatan senjata, maklumat darah atau lokasi peta kecil boleh dikatakan serupa tetapi tidak sama dengan permainan Battle Royale yang mereka keluarkan.


Hanya ada beberapa penambahan seperti menu misi, acara dan meneroka maklumat darah berdekatan. Kemudian penempatan lajur sembang berada di bawah sebelah kiri bersebelahan dengan kawalan analog.


Selebihnya, lebih kurang sama dengan Free Fire and Call of Duty: Mobile. Perkara lain yang menarik ialah ciri pertolongan bagi pemain sekiranya mereka ingin sampai ke tahap di mana misinya.


Anda akan dipandu oleh anak panah yang memanjang ke tempat titik misi berada. Ini sememangnya akan memudahkan pemain menentukan arah.


Tetapi bagi sebilangan pemain, ini nampaknya tidak perlu. Memandangkan ada peta kecil yang membantu mengarahkan pemain ke lokasi tertentu.


Di samping itu, untuk menjadikan cabaran lebih menarik, anak panah ini dapat dikeluarkan. Nampaknya cukup banyak kemudahan yang diberikan kepada pemain.


Setelah dimanjakan dengan ciri autofire dan cara mudah untuk membunuh zombi. Ada baiknya jangan terlalu manja, sehingga pemain dapat menjelajah sendiri.


Dari sekitar satu jam kami mencubanya, Undawn nampaknya siap untuk dilepaskan. Hanya memerlukan beberapa sentuhan, sehingga akhirnya permainan ini sangat sesuai untuk dimainkan.

Perasaan Pertama Mencuba Undawn, Garena's New Zombie Game Perasaan Pertama Mencuba Undawn, Garena's New Zombie Game Reviewed by thecekodok on 4:01:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.