Skrin Kedua Mi 11 Ultra Ternyata diambil dari Mi Band 5

 


Xiaomi Mi 11 Ultra adalah salah satu telefon unggulan paling inovatif hari ini dengan skrin kedua di bahagian belakang. Siapa sangka bahawa skrin kedua ini diambil dari alat yang sangat tidak asing lagi.

Tidak lama dahulu, Ketua Pegawai Eksekutif Xiaomi, Lei Jun membuka kabar mengenai Mi 11 Ultra dalam live streaming di Douyin, TikTok China, termasuk mengenai skrin kedua di bahagian belakang telefon utama ini.


Dia mengungkapkan bahawa layar kedua berukuran 1,1 inci tidak dibuat khusus untuk Mi 11 Ultra, tetapi diambil dari salah satu perangkat pakai Xiaomi yang paling popular, Mi Band 5, seperti yang dikutip oleh Android Authority, Jumat (9/4/2021).



Mi Band 5 sendiri pertama kali diperkenalkan oleh Xiaomi tahun lalu. Gelang pintar ini mempunyai paparan AMOLED 1,1 inci dengan resolusi 294 x 126.


Xiaomi tidak menyatakan alasan untuk mengadopsi paparan Mi Band 5 untuk skrin kedua Mi 11 Ultra. Kemungkinan besar ini dilakukan untuk menjimatkan kos kerana mereka tidak perlu mengembangkan layar khas untuk Mi 11 Ultra.


Tidak diketahui sama ada Xiaomi menggunakan semula skrin dari unit Mi Band 5 yang tidak terjual atau memesan lebih banyak unit dari pembekal. Tetapi sekurang-kurangnya, keputusan ini dapat mendorong harga Mi 11 Ultra turun.


Skrin kedua ini dapat digunakan untuk berbagai senario, seperti menjadi cermin untuk selfie, melihat pemberitahuan, mengangkat telefon, atau menampilkan indikator bateri. Menggunakan paparan dengan ukuran dan kekuatan yang lebih kecil juga dapat membantu Mi 11 Ultra menjimatkan bateri.


Mi 11 Ultra kini tersedia di beberapa negara, termasuk China d.

Previous Post Next Post

Contact Form