Redmi Note 10 Menjadikan Kelas Telefon bimbit Murah


 Apabila vendor HP bersaing untuk memberikan harga dan spesifikasi terbaik pada produk HP mereka, salah satu penerima adalah pengguna.

Salah satu contohnya ialah Xiaomi Redmi Note 10, HP . Biasanya, telefon bimbit murah di kelas harga ini mempunyai spesifikasi yang seragam, terutama pada skrin, yang menggunakan skrin IPS.


Tetapi pada Redmi Note 10, panel layar yang digunakan adalah 6.43 inci FHD + Super AMOLED, yang merupakan peningkatan yang sangat ketara dibandingkan dengan panel IPS. Kerana panel skrin jenis ini mempunyai tahap kontras yang tinggi kerana dapat menghasilkan warna hitam yang sangat gelap.



Ini dapat dicapai kerana setiap piksel pada panel AMOLED dapat dimatikan secara terpisah, yaitu ketika memaparkan hitam. Berbeza dengan pencahayaan pada panel IPS yang terintegrasi, warna hitam yang dihasilkan tidak terlalu gelap kerana masih mendapat pencahayaan.


Bukan hanya itu, kerana setiap piksel dapat menyala sendiri dan tidak memerlukan lampu latar tambahan, telefon bimbit akan menjadi lebih tipis.


Ini adalah lompatan terbesar kami untuk seri Redmi Note, yaitu dengan menggunakan layar AMOLED. Biasanya layar jenis ini hanya tersedia di telefon bimbit dengan harga yang mahal


Redmi Note 10 juga merupakan telefon bimbit pertama dengan Snapdragon 678, memiliki CPU Kryo 460 octa core dengan kelajuan jam 2.2 GHz, dan memiliki pemproses isyarat gambar Spectra 250L, yang mendukung penggunaan tiga kamera hingga resolusi 48MP. Baterinya berkapasiti 5.000 mAh dengan pengecas 33W.


Terdapat empat kamera belakang, yang terdiri daripada kamera utama 48MP, kamera ultrawide 8MP, kamera makro 2MP, dan sensor kedalaman 2MP. Kamera depan mempunyai resolusi 13MP. Dalam video tersebut terdapat juga tambahan ciri baru seperti selang waktu pro dan selang waktu biasa.

Previous Post Next Post

Contact Form