Sony Xperia 1 III dan Xperia 5 III dikeluarkan, spesifikasi sangat hebat!


 Sony secara rasmi mengeluarkan Xperia 1 III (tanda baca 3) dan Xperia 5 III secara global. Gergasi teknologi Jepun memberikan spesifikasi yang hebat untuk dua telefon bimbit baru.

Telefon ini dilengkapi dengan paparan panel OLED dengan resolusi 4K. Ia membentang 6.5 inci dengan nisbah 21: 9, kadar penyegaran 120 Hz dan kadar pengambilan sentuhan 240 Hz. Sony melindungi skrinnya dengan Gorilla Glass Victus.


Sony memasang Snapdragon 888 sebagai otaknya yang digabungkan dengan RAM 12GB. Memori dalaman adalah UFS 3.1 dengan kapasiti 256 GB yang dapat diperluas dengan memasang microSD hingga 1 TB.


Kamera adalah sektor yang paling dipercayai. Terdapat empat kamera yang dipasang di bahagian belakang. Sensor utama ialah 12 MP dengan aperture f / 1.7 dan OIS, digabungkan dengan ultrawide 12 MP, telefoto 12 MP dengan jarak fokus 70mm dan 105 mm, serta 3D iToF (Time-of-Flight) 3D sensor.


Xperia 1 III menawarkan kamera telefoto dengan jarak fokus 70mm dan Xperia 1 III menawarkan kamera telefoto dengan panjang fokus 70mm dan 105mm Foto: Sony

Telefon ini mempunyai keupayaan zoom hibrid 12.5x dan menggunakan optik ZEISS dengan T * (anti-refleksif T) untuk meningkatkan kualiti gambar dan memberikan pengalaman fotografi terbaik. Seperti siri pendahulunya, Sony telah turun untuk memberikan keupayaan pelacakan pecah hingga 20fps AF / AE.


Untuk video, terdapat mod CInema Pro dengan sentuhan CineAlta yang menawarkan rakaman 21: 9 dalam format 4K HDR. Ciri ini menjanjikan hasil terbaik walaupun dalam keadaan cahaya rendah.


Jangan ketinggalan fitur AF Mata Masa Nyata yang tepat dan tepat mengesan subjek manusia dan haiwan, dan terus mengesannya walaupun tidak dapat dilihat menggunakan sensor 3D AI atau iToF.


Xperia 1 III membawa pembesar suara stereo Peringkat Penuh Sony, 360 Realiti Audio yang dipasangkan dengan Dolby Atmos yang diselaraskan oleh Sony Picture Entertainment. Bateri telefon bimbit ini mempunyai kapasiti 4,500 mAh dengan sokongan untuk pengecasan pantas 30W dan pengecas tanpa wayar.


Sony Xperia 1 III masih mempunyai bicu audio 3.5mm, dan Sony Xperia 1 III masih mempunyai bicu audio 3.5mm. Foto: tidak ditentukan

Sony masih menyediakan port jack audio 3.5 mm pada telefon bimbit baru ini. Sensor cap jari dimasukkan ke dalam butang kuasa, dan Xperia 1 III bersertifikat IPX8 (tahan air dan debu)


Telefon ini terdapat dalam pilihan warna Frosted Black dan Frosted Purple. Kedua-duanya hanya akan hadir pada pertengahan tahun, dan pada masa itu harganya akan diumumkan.


Sony Xperia 5 III mempunyai skrin 6.1 inci dengan resolusi Full HD +, HDR, kadar penyegaran 120 Hz dan kadar pengambilan sentuhan 240 Hz. Walaupun menggunakan panel OLED, sensor cap jari diletakkan pada butang kuasa di sebelah kanan badan.


Dapur menggabungkan Snapdragon 888 dengan RAM 8GB. Memori dalaman 128 GB adalah UFS 3.1 dengan sokongan microSD hingga 1 TB. Manakala bateri berkapasiti 4.500 mAh dengan sokongan untuk pengisian pantas 30W.


Telefon ini mempunyai kamera utama 12 MP f / 1.7 yang dilengkapi dengan OIS, digabungkan dengan 12 MP ultrawide, telefoto 2 MP dengan panjang fokus 75 mm dan 105 mm. Ia mempunyai fitur kamera yang sama dengan Xperia 1 III, hanya tanpa kehadiran sensor iToF 3D.


Sony Xperia 5 III akan hadir pada pertengahan tahun ini dengan pilihan warna Hitam, Hijau dan Pink. Harganya juga akan diumumkan menjelang penjualan sulung.

Previous Post Next Post

Contact Form