500.000 Gamer Penipu 'Diharamkan' Main Call of Duty: Warzone


 Minggu lalu, Raven Software, pembangun bersama Call of Duty: Warzone, menyekat 30,000 pemain dalam satu hari. Ini menjadikan jumlah keseluruhan pemain yang telah menerima hukuman tanpa permainan menjadi lebih dari 500,000.

Sejak dilancarkan pada Mac 2020, melalui Twitter rasminya, Call of Duty: Warzone mengatakan bahawa ia telah mencapai 100 juta pemain pada bulan April. Tetapi itu tidak bermaksud permainan penembak ini selamat dari penipu.



Seperti yang telah dilaporkan, Call of Duty: Warzone telah memberikan hukuman yang dilarang kepada pemain yang melakukan penipuan. Jumlah keseluruhan mencecah lebih dari 500,000 pemain yang 'dilarang' untuk bermain lagi kerana tindakan tidak jujur ​​ini, dipetik dari IGN Asia Tenggara, Selasa (18/5/2021)


Ini mungkin merupakan langkah yang tepat untuk memberikan pengalaman permainan yang lebih baik untuk pemain lain. Tetapi sayangnya, nampaknya Activision belum dapat menghalang penipu baru muncul.


Call of Duty: Warzone dikhabarkan mempunyai 100 juta pemain. Namun, dapat dikatakan bahawa sebahagian daripada jumlah ini adalah pemain yang dilarang setelah membuat akaun baru.


Walau bagaimanapun, Call of Duty: Warzone adalah permainan percuma untuk bermain (percuma) di mana jika pemain mendapat larangan, mereka hanya perlu membuat akaun baru. Kerugian yang diterima oleh pemain hanya boleh kehilangan pangkat atau sebilangan senjata yang mereka miliki.


Oleh itu, peminat meminta pembangun memberikan hukuman yang lebih keras kepada mereka yang menipu. Kerana jumlahnya hingga lebih dari setengah juta akaun yang telah dilarang, menjadikan ini masalah besar dan belum dapat dibanggakan.


Sekiranya tidak ada cara untuk menyingkirkan penipu ini selama-lamanya, kemungkinan besar pemain Warzone yang mematuhi peraturan akan berhenti dari permainan.

Previous Post Next Post

Contact Form