8 Negara Siap Berjuang di Arena Of Valor World Cup 2021

 


Piala Dunia AOV 2021 (AWC) akan kembali pada bulan Jun. Sebanyak lapan negara akan memperjuangkan gelaran pasukan AOV terbaik di dunia dan juga hadiah keseluruhan..

Lapan negara tersebut adalah Indonesia, Brazil, China Daratan, Cina Taipei, Jepun, Korea, Thailand dan Vietnam.


Pasukan Indonesia akan diwakili oleh pasukan Archangel. Mereka memenangi AOV Star League (ASL) 2021 Spring pada 9 Mei 2021.



AWC 2021 sendiri akan memulakan peringkat Kumpulan pada 19 - 27 Jun, dan akan mara ke suku akhir pada 30 Jun - 4 Julai.


Selanjutnya, pusingan Separuh Akhir akan dijadualkan pada 10 - 11 Julai, kemudian memasuki Grand Final pada 18 Julai.


Tidak seperti kejohanan antarabangsa sebelumnya, kejohanan AWC 2021 ini akan diadakan secara dalam talian. Ini bertujuan untuk menyampaikan kandungan esports yang menarik dan kompetitif kepada komuniti AOV, sambil tetap mengutamakan keselamatan semua pihak yang terlibat semasa wabak COVID-19.


Dengan tema 'Fight Together, Rise Together', Tencent Games dan Garena mengundang komuniti AOV untuk bersama-sama menyokong satu sama lain dalam masa-masa sukar ini. Tema ini juga dipilih sebagai bentuk penghargaan kepada seluruh masyarakat, pemain, dan peminat yang telah mendampingi AOV selama bertahun-tahun.


Semua peminat dari seluruh dunia dapat menyaksikan perlawanan AWC 2021 yang berlangsung dalam talian. Kejohanan ini akan disiarkan secara langsung di pelbagai platform streaming dan menggunakan kastor tempatan.


Kemudian ia akan tersedia dalam 5 bahasa, iaitu Inggeris, Indonesia, Cina, Thai dan Vietnam. Dapatkan maklumat terkini mengenai AWC 2021 di laman web rasmi dan Media Sosial Facebook, Instagram, dan Youtube untuk Garena AOV .

Previous Post Next Post

Contact Form