Kaya dengan fitur, Telefon Pintar Reno5 OPPO adalah tepat untuk merayakan Hari Raya

 


Ramai orang menjalani Hari Raya tanpa berkumpul dengan saudara-mara. Namun, kebersamaan semasa Idul Fitri masih dapat ditafsirkan dengan menggunakan teknologi.

Kami dapat melakukan pelbagai aktiviti jarak jauh untuk meraikan momen Lebaran 2021 bersama keluarga, seperti mengirim mesej, panggilan video, mengirim ucapan digital, bermain permainan bersama, dan banyak lagi.


Untuk meraikan lebaran pada tahun 2021, OPPO Reno5 boleh menjadi pilihan telefon pintar baru untuk anda. Pelbagai ciri unggul telefon pintar ini menjadikan sambutan lebaran lebih menarik. Apakah ciri-ciri yang sangat baik?



1. Kamera Inovatif


OPPO Reno5 mempunyai ciri Dual-view Video yang membolehkan anda membuat ucapan percutian lebih kreatif. Melalui ciri ini, rakaman video dapat diambil dari kamera depan dan belakang pada masa yang sama. Fungsi rakaman perspektif dua ini akan menggabungkan pengguna dan objek yang dirakam dalam satu bingkai video.


Terdapat juga AI Campuran Potret yang menggabungkan video potret dan video latar belakang, membawa kesan video pendedahan berganda ke telefon pintar untuk pertama kalinya dan membolehkan pengguna menerapkan kesan seni baru. Ciri ini dilengkapi dengan dua mod berbeza yang dapat dipilih oleh pengguna.


Selain itu, terdapat Potret Warna AI yang akan membantu pengguna membuat video atau foto dengan latar hitam dan putih sambil menyimpan objek manusia dalam warna sebenarnya. Fungsi ini menjadikan gambar dan video momen lebaran menjadi lebih menarik, seperti karya seni yang sesuai untuk disiarkan di media sosial.


Kemudian ada Potret Flare Malam, yang merupakan fitur yang secara automatik akan menghasilkan kesan neon artistik pada latar belakang objek foto. Latar belakang kabur, terutama pada lampu sehingga wajah objek semakin terang untuk membuat gambar potret dengan kesan bokeh yang menarik.


Selain itu terdapat juga fitur Night Selfie Mode dan Ultra Dark Mode yang dapat menghasilkan foto malam yang lebih jelas dan terang, baik dengan menggunakan kamera belakang atau kamera depan.


2. Prestasi Sedia Permainan Cepat


OPPO Reno5 dilengkapi dengan landasan dapur yang bergantung pada chipset Qualcomm Snapdragon 720G yang dipasangkan dengan 8GB RAM dan 128GB ROM. Peranti ini juga mempunyai prestasi pantas yang siap digunakan untuk membuka pelbagai aplikasi untuk permainan berat untuk hiburan pada saat lebaran.


3. Pengecasan Bateri Pantas


Peranti ini juga dilengkapi dengan bateri 4.310 mAh dengan 50W Flash Charging yang membolehkan bateri OPPO Reno5 dicas 80% dalam 31 minit atau 100% dalam 48 minit. Bateri besar dan pengisian pantas adalah kombinasi sempurna untuk menyokong sebarang aktiviti, termasuk maraton filem sepanjang hari.


4. Komunikasi Medan Dekat


OPPO Reno5 juga telah dipersenjatai dengan Near-field Communication (NFC). Ciri ini dapat menyokong fungsi aplikasi pembayaran digital tanpa sentuhan dan pemindahan data tanpa wayar yang cepat antara peranti.


5. Skrin dan reka bentuk kontemporari yang canggih


OPPO Reno5 membawa layar AMOLED 6,4 inci 90Hz dengan resolusi FHD + (2400x1080) dengan kadar penyegaran 90Hz. Di samping itu, telefon pintar ini mempunyai reka bentuk lubang punch yang memberi rasa layar lebar kepada pelombong ketika menonton filem kegemaran.


Bukan itu sahaja, peranti ini juga dilengkapi dengan sijil Netflix HD dan Amazon Prime Video HD. Kedua-duanya membolehkan pengguna mengalirkan kandungan video dengan lebih jelas dan terperinci.


Beratnya berat hanya 171 gram dengan ketebalan kurang dari 7.8mm dan mempunyai paparan tepi-ke-tepi yang mendalam dan nisbah skrin-ke-badan 91.7%. OPPO Reno5 juga mempunyai layar cahaya biru rendah yang telah diperakui oleh SGS Eye Care Display sehingga agak selamat untuk mata ketika menonton filem untuk waktu yang lama.


Pelbagai ciri dan kelebihan prestasi OPPO Reno5 dapat menjadikan Eid 2021 lebih menarik untuk merakam momen lebaran yang lebih sempurna menerusi kelebihan fotografi dan videografi. 

Bukan hanya itu, ciri dan prestasi yang unggul menjadikan telefon pintar ini sebagai rakan pilihan untuk telefon pintar baru anda.

Previous Post Next Post

Contact Form