Cara Membuat dan Memuat turun Kad Ucapan Selamat Hari Raya Twibbon

 


Menyambut Idul Fitri di tengah wabak Corona, banyak orang melakukan Idul Fitri. Kad lebaran dibuat menggunakan Twibbon.

Pandemik COVID-19 seharusnya tidak menjadi halangan untuk terus berhubungan. Anda tidak boleh pulang, tidak mengapa. Bagaimanapun, beberapa aktiviti telah beralih ke digital.


Bukan hanya aplikasi perjumpaan dalam talian yang digunakan untuk acara keluarga, kebiasaan mengirim kad lebaran juga dapat menggunakan Twibbon. Twibbon memang menjadi langganan untuk saat-saat istimewa termasuk Idul Fitri.



Adakah anda mahu menggunakan kad Twibbon untuk lebaran? Berikut adalah panduannya.


Cara membuat dan memuat turun kad ucapan Twibbon Eid al-Fitr:

1. Buka laman Twibbon.


2. Twibbon secara lalai akan memberikan beberapa reka bentuk yang menjadi tren hari ini di halaman utama. Atau, cari reka bentuk anda sendiri


3. Di medan carian, taipkan 'Idul Fitri', 'Eid Mubarak' dan seumpamanya. Kemudian, pelbagai pilihan reka bentuk yang berkaitan akan muncul.


4. Pilih Twibbon yang sesuai dengan citarasa anda.


5. Klik butang foto di bawah reka bentuk Twibbon pilihan anda, masukkan foto atau foto keluarga anda yang akan digunakan sebagai foto lebaran. Selepas itu klik OK.


6. Selaraskan tetapan ukuran dan kedudukan foto agar sesuai. Sekiranya ada, klik 'Pangkas'


7. Kemudian, klik Muat turun untuk memuat turun foto Twibbon anda.


8. Foto Twibbon siap diposkan di media sosial kegemaran anda.


Semoga berjaya dan kreatif dalam membuat kad Selamat Hari Raya yang terbaik! Jadikan momen Idul Fitri ini sebagai kenangan bersama keluarga dan rakan terdekat anda.

Cara Membuat dan Memuat turun Kad Ucapan Selamat Hari Raya Twibbon Cara Membuat dan Memuat turun Kad Ucapan Selamat Hari Raya Twibbon Reviewed by thecekodok on 5:13:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.