Game Buatan Indonesia Rising Hell Umumkan Tarikh pelancaran


 Rising Hell, permainan yang dibuat oleh pemaju Indonesia, telah mengumumkan tarikh peluncuran rasminya. Permainan ini akan tersedia di pelbagai platform seperti PlayStation 4, Steam, Nintendo Switch dan Xbox.

Selepas kejayaan Coffee Talk, kini Toge Production sebagai penerbit akan mengeluarkan permainan lain yang dibuat oleh pembangun Indonesia. Bersama Tahoe Games, mereka bersedia membawa Rising Hell ke konsol dan PC.


"Permainan ini sudah lengkap, dan akan diluncurkan di semua platform. Demo tersebut dapat dimainkan di Xbox, Nintendo Switch dan Steam," kata Kris Antoni Hadiputra, Pengasas Toge Production.



Kris juga mengatakan bahawa Rising Hell akan dilancarkan pada waktu yang berlainan di setiap platform. Permainan ini dilancarkan secara rasmi di PlayStation 4 pada 18 Mei, sementara dilancarkan di Steam pada 19 Mei. Kemudian pada Nintendo Switch, 20 Mei dan Xbox dijadualkan dilancarkan pada 21 Mei.


Dia mengatakan bahawa Rising Hell telah dikembangkan selama beberapa tahun, lebih kurang selama tiga tahun sejak 2017. Kemudian pada bulan Oktober 2019, Akses Awal dari Rising Hell dapat dinikmati di perkhidmatan jual beli permainan, Steam.


Tujuannya adalah agar pemain Steam dapat memainkan permainan walaupun masih dalam peringkat pengembangan. Oleh itu pemain dapat memberikan cadangan kepada pasukan pengembangan mengenai kekurangan atau bug yang dijumpai.


Rising Hell sendiri dikembangkan oleh pemaju dari Kediri, iaitu Tahoe Games. Kemudian mereka dibantu oleh Toge Production sebagai penerbit untuk melepaskan Rising Hell.


"Permainan ini mempunyai genre aksi roguelite menegak. Kami menggabungkan elemen platformer menegak dengan roguelite," kata Kris.


Rising Hell akan membawa pemain dalam petualangan melalui gelombang setan yang dahagakan darah. Pemain diminta melarikan diri dari neraka dengan pelbagai kemampuan untuk menghadapi pelbagai raksasa dan serangga liar.

Previous Post Next Post

Contact Form