Acer Predator Helios 300, Laptop Gaming dengan GPU RTX 3070

 


Acer membawakan komputer riba permainan terbarunya, iaitu Predator Helios 300 yang menggunakan GPU RTX 3070.

GPU yang digunakan dalam komputer riba ini adalah RTX 3070, yang menggunakan seni bina Ampere, menggunakan teknologi Max-Q generasi ketiga, dan dilengkapi dengan sokongan RT Core, Tensor Core, dan AI DLSS terkini.


Sementara prosesor yang digunakan adalah Intel Core i7-10870H dengan 8 teras dan 16 utas, dengan kelajuan turbo maksimum 5GHz. Juga dilengkapi dengan protokol WiFi 6 untuk sambungan yang lebih pantas.



Laptop permainan Predator Helios 300 yang popular kini lebih baik dengan penambahan teknologi dan ciri yang hebat, bersama dengan reka bentuk baru yang berkelas.


GPU RTX 3070 yang dia gunakan menjadikan Helios 300 berjanji akan bermain permainan berat seperti Cyberpunk 2077 dan pelbagai tajuk permainan mewah lain dengan lancar. Begitu juga untuk pencipta yang ingin menghasilkan kandungan dengan memanfaatkan pecutan dan ciri GeForce RTX.


Kemudian mengenai penampilannya baru. Casis logam kini menggunakan aksen pirus seperti papan kekunci lampu latar pada komputer riba permainan Predator yang lain. Bezel nipis di sekitar skrin dan reka bentuk papan kekunci baru dengan fon Predator yang kelihatan kontemporari memberikannya penampilan yang sejuk dan edgy.

Sistem penyejukan yang digunakan adalah 3DAero-Blade Gen 4 yang dipasangkan dengan teknologi Acer CoolBost, untuk penyejukan maksimum. Kemudian papan kekunci yang digunakan mempunyai pencahayaan RGB 4 zon. Sementara layar yang digunakan berukuran 15,6 inci, panel IPS Nyata dengan resolusi FHD dan 300 refresh rate.


Predator Helios 300 RTX 3070 membawa SSD 512 GB yang boleh ditingkatkan sehingga 2TB menggunakan slot dual M.2 NVMe dengan konfigurasi RAID 0 SSD yang sangat pantas. Bagi HDD, anda boleh mengembangkan kapasitinya menjadi 2 TB.


Previous Post Next Post

Contact Form