Mereka berjaya di TikTok, mencuba Super Car sehingga mereka membuka barisan pakaian

 


Mereka yang berjaya dari TikTok menceritakan tentang faedah yang mereka dapat. Bermula dari perkongsian yang berjaya dengan jenama besar hingga berjaya membuka barisan pakaian impian sejak dulu! Tidak ketinggalan, hubungan mereka telah berkembang sejak menjadi pencipta kandungan teratas TikTok.

Pertama sekali, terdapat Daffa Urrofi @urrofi_ Pencipta Kandungan TikTok Teratas serta pencalonan Anugerah TikTok untuk kategori Teknologi Terbaik yang berkongsi cerita. Dia adalah jurugambar dan videografer yang mempunyai 454.7 ribu pengikut di TikTok.


"Banyak pengalaman berharga setelah berjaya di TikTok, salah satunya bertemu dengan Crazy Rich Jakarta, saya menunggang sebuah kereta super. Mereka telah berkenalan dengan saya dan mengenalnya dengan baik hingga sekarang. Ini gila," kata Rofi pada acara #SamaSamaBelajar, Jumat (30/4 / 2021).



Belum lagi pembukaan peluang untuk bekerjasama dengan pelbagai jenama. Terdapat begitu banyak yang dia sangat bersyukur dan mempunyai pengalaman yang tidak dapat dilupakan.


"Ini membuka peluang untuk jenama memasuki projek komersial. Salah satunya adalah kerjasama dengan jenama automatik Indonesia dan jenama kamera. Tugas saya adalah video secara profesional dan juga membantu pendedahan. Kadang-kadang saya juga bakat," katanya .


Di samping itu, terdapat juga Mega Gumelar Professional Photographer dan juga Top TikTok Content Creator. Dia adalah jurugambar yang berpusat di Bali dan mempunyai 101.2 ribu pengikut di TikTok. Jika pada awalnya dia hanya terkenal di Bali dengan pelanggan asing, kini pelanggannya tersebar luas di seluruh Indonesia.


"Saya pernah mengambil gambar keluarga, anak-anak yang menempah saya. Ternyata anak-anak itu mempunyai syarikat kosmetik, dari situ saya menandatangani kontrak untuk jenama mereka. Saya tidak menyangka akan bertemu dengan pelanggan yang hanya mengambil keluarga gambar. dari TikTok, "untuk Mega.


Dia bahkan diundang ke Aceh karena kemampuan fotografi yang rapi. Bukan hanya itu, dia sangat gembira kerana dapat mengetepikan wang untuk menjimatkan wang, malah mendirikan studio fotonya sendiri. Apa yang hebat ialah dia dapat merealisasikan impiannya untuk memiliki barisan pakaian. Pasukan ini juga berkembang.


"Biasanya sebelum wabak saya menangani diri saya, kerana (aktif) TikTok saya tidak tahu mengapa terdapat begitu banyak pelanggan yang saya terharu, jadi saya mempunyai jurugambar junior untuk menambah garis sudut, artis solekan, bergaya, dan rambut bergaya, "dia menyimpulkan dengan bersyukur.

Mereka berjaya di TikTok, mencuba Super Car sehingga mereka membuka barisan pakaian Mereka berjaya di TikTok, mencuba Super Car sehingga mereka membuka barisan pakaian Reviewed by thecekodok on 4:12:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.