Acer: Telefon Pintar Tidak Boleh Mengganti Komputer riba

 


Ketua Pegawai Eksekutif Acer Global Jason Chen percaya bahawa komputer riba masih merupakan alat kegemaran untuk bekerja dari rumah, seperti yang dilakukan oleh banyak orang semasa wabak tersebut.

Menurut Chen, semasa pandemik Acer mencatat perubahan tingkah laku yang berlaku pada pengguna komputer riba, yang dijelaskannya dalam sesi wawancara dalam talian selepas acara Next @ Acer Global Press Conference yang diadakan dalam talian dari Taiwan.


"Pandemi ini mengubah cara orang menggunakan alat pengkomputeran mereka dan kita menyesuaikan diri dengannya. Sejak wabak ini, orang bekerja dengan cepat di rumah dan di sekolah untuk mengambil konsep e-pembelajaran untuk meneruskan aktiviti pengajaran dan pembelajaran mereka. , produk yang kami lancarkan mampu mewujudkan perspektif baru mengenai produktif di rumah semasa wabak, "katanya.



Dia juga percaya bahawa komputer riba akan tetap menjadi alat kegemaran untuk bekerja dari rumah, dan tidak akan digantikan oleh telefon pintar. Menurutnya, telefon pintar akan tetap menjadi alat komunikasi, sementara komputer dan komputer riba akan tetap menjadi alat untuk produktiviti dan menghasilkan sesuatu.


Oleh itu, walaupun pertumbuhan pengguna telefon pintar meningkat, pekerjaan yang lebih kompleks dan aktiviti pengajaran dan pembelajaran yang menarik masih memerlukan komputer riba, yang mana penggunanya juga meningkat semasa wabak.


"Telefon pintar memang mendapat kenaikan yang sangat ketara, tetapi permintaan untuk komputer / PC / komputer riba meningkat. Ini kerana untuk memenuhi keperluan produktiviti, pelanggan masih memerlukan komputer," tambah Jason.


Semasa wabak ini, Acer semakin berminat untuk meningkatkan kualiti sektor pendidikan yang sudah menjalani pembelajaran jarak jauh. Acer sendiri mempunyai Acer Academy di mana Acer bekerjasama dengan sekolah dan universiti dan institusi pendidikan lain di beberapa negara.


Strategi Acer sendiri untuk pasaran tempatan adalah penyesuaian dengan keperluan pendidikan tempatan dan perlunya peralatan digunakan untuk pendidikan di negara ini.


"Kami yakin bahawa alat untuk menyokong pendidikan dan permintaan dalam sektor ini masih sangat besar. Di pasaran seperti Jepun, Australia dan Amerika Utara, kami mendorong institusi pendidikan untuk menyediakan sekurang-kurangnya 1 komputer untuk 1 pelajar untuk mendorong pendidikan atau pendidikan di sana, "kata Jason.

Previous Post Next Post

Contact Form