Apple Watch Akan Dapat Memantau Gula Darah

 


Pada masa akan datang, Apple Watch generasi akan datang mempunyai kemampuan untuk memantau tahap gula dalam darah. Ini terungkap setelah laporan pengajuan SEC untuk syarikat permulaan Britain, Rockley Photonics yang mendedahkan hubungan yang signifikan dengan Apple.

Rockley Photonics sendiri adalah syarikat kesihatan Britain yang merancang sensor untuk memantau darah seseorang menggunakan cahaya inframerah. Sensor dikatakan dapat memantau elemen yang hanya mungkin diperiksa melalui peralatan perubatan khas, termasuk kadar glukosa darah dan alkohol.


Dalam pengumuman SEC yang pertama kali dilaporkan oleh UK Telegraph, Rockley bersiap untuk pergi ke publik di New York dan telah mendedahkan perincian mengenai hubungan kewangannya. Menurut dokumen itu, Apple dikenal pasti sebagai salah satu pelanggan terbesar.



Rockley mendakwa dua pelanggan terbesar dalam bukunya menyumbang 100% daripada pendapatan syarikat pada tahun 2020 dan 99.6% pada tahun 2019. Walaupun tidak jelas sama ada Apple adalah pelanggan terbesar Rockley atau yang kedua pada tahun itu.


Rockley juga dikatakan telah mengadakan perjanjian penawaran dan pengembangan dengan syarikat-syarikat besar yang diharapkannya akan terus bergantung pada sebagian besar pendapatannya.


Ketua Pegawai Eksekutif Rockley Andrew Rickman mengatakan bahawa teknologi yang sedang dikembangkan kemungkinan akan ada dalam produk pengguna pada tahun 2022. Tetapi dia enggan menjawab sama ada Apple terlibat atau tidak.


Apple telah lama dikhabarkan akan mencari cara untuk menambahkan pemantauan glukosa bersama dengan khabar angin mengenai Apple Watch Series 7. Apple juga telah mengusahakan permohonan paten untuk komponen yang dapat memantau kadar gula darah melalui kulit dan bukannya menarik darah. Isnin (3/5/2021).

Previous Post Next Post

Contact Form