Banyak Aplikasi Boleh Masuk Dengan Menggunakan TikTok


 Sejumlah aplikasi membolehkan pengguna menggunakan akaun TikTok sebagai cara untuk log masuk. Syarikat TikTok telah mengumumkan pelancaran dua set alat baru untuk pembangun aplikasi, TikTok Login Kit dan Sound Kit.

Melancarkan Tech Crunch, Jumaat (7/5/2021) Kit Log Masuk baru membolehkan pengguna aplikasi masuk dengan cepat menggunakan akaun TikTok mereka, sama dengan log masuk sosial lain yang ditawarkan oleh Facebook. Setelah log masuk, pengguna boleh mengakses video TikTok mereka pada aplikasi pihak ketiga.


Contohnya ialah aplikasi temu janji video yang disebut Snack yang menggunakan Kit Log Masuk untuk membolehkan pengguna berkongsi video TikTok mereka di profil temu janji mereka. Begitu juga aplikasi Medal yang membolehkan pengguna berkongsi video TikTok mereka dengan rakan pemain. Burpple yang berpusat di Singapura juga membolehkan pengguna berkongsi ulasan makanan dan makanan mereka dengan masyarakat.


Pengguna awal Kit Masuk yang lain termasuk aplikasi klip permainan Allstar, aplikasi anti-kegelisahan Breathwrk, aplikasi sosial IRL, serta aplikasi temu janji dan persahabatan Lolly, MeetMe, Monet, Swipehouse, dan EME Hive. Penyedia alat pencipta Streamlab juga menggunakan Kit Masuk, begitu juga permainan video PUBG, yang hanya menggunakan fungsi log masuk.


Apabila pengguna log masuk ke aplikasi menggunakan akaun TikTok mereka, mereka kemudian akan diberi kotak kebenaran tambahan yang menanyakan apakah aplikasi tersebut dapat membaca maklumat profil mereka dan mengakses video umum mereka, yang harus mereka setujui juga. Kebenaran itu bertujuan untuk memanfaatkan pilihan perkongsian video tambahan dalam aplikasi itu sendiri.


Buat masa ini, ini adalah satu-satunya kebenaran yang diminta oleh Kit Log Masuk. Kerahsiaan kenalan masih terjamin. TikTok telah berjanji bahawa jika mereka memperluas kelulusan atau izin pada masa akan datang, mereka akan bersikap telus dengan pengguna mengenai perubahan atau penambahan baru.

Previous Post Next Post

Contact Form