Beli PS5 Dalam Talian, Wanita Ini Menerima Air Mineral

 


Mampu membeli PlayStation 5 ketika stok hampir sekarang adalah sangat menggembirakan. Oleh itu, anda dapat membayangkan betapa kecewanya dia ketika membayar PS5 dengan mahal tetapi apa yang dia terima adalah sesuatu yang lain.

Kejadian seperti ini berlaku kepada seorang wanita Jepun yang membeli PS5 melalui penjual bernama Ikuko Tokuoka. Tetapi ketika dia membukanya, bungkusan yang diterimanya berisi dua botol air mineral dua liter.


Mangsa membeli PS5 rekaan dengan harga 65,000 yen . Harga itu jauh lebih tinggi daripada harga runcit PS5 di Jepun iaitu 49,980 Yen, tetapi oleh kerana PS5 pada masa ini mempunyai stok terhad, wajar jika dia membayar lebih banyak untuk mendapatkan konsol idealnya.



Dikutip dari IGN, Ahad (23/5/2021) setelah mengetahui bahawa PS5 yang dibelinya tidak kelihatan, mangsa segera melaporkan kepada polis. Mangsa pada mulanya menghubungi Tokuoka tetapi tidak dapat menghubunginya.


Tokuoka segera ditahan oleh polis tetapi dia menafikan bahawa dia telah melakukan penipuan.


"Saya telah mengirim bungkusan itu, tetapi saya tidak ingat apa yang ada di dalamnya," kata Tokuoka dalam pembelaannya kepada polis. Pada masa ini, Tokuoka sedang disiasat untuk penipuan dan mungkin akan didakwa.

Bekalan PS5 yang terhad di pasaran terus dieksploitasi oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Bermula dari penimbun PS5 yang kemudian menjualnya dengan harga yang jauh lebih tinggi, hingga penipu yang berkeliaran di platform jual beli dalam talian.


Kes membeli PS5 secara dalam talian tetapi sebaliknya menerima barang pelik yang tidak sesuai dengan pesanan telah berlaku beberapa kali sebelumnya. Begitulah keadaannya di England di mana sebilangan orang yang membeli konsol permainan ini melalui Amazon benar-benar menerima beras, makanan kucing dan periuk nasi dalam bungkusan.

Previous Post Next Post

Contact Form