Bermain Permainan Mudah Alih Menggunakan 5G, Wusssh!

 


Rangkaian internet terkini, iaitu 5G, akan menawarkan pengalaman permainan dalam talian yang lebih istimewa. Kerana kelajuan internet dapat menjadikan permainan dalam talian lebih lancar ketika dimainkan.

Setakat ini, kependaman sangat mempengaruhi kelancaran permainan mudah alih. Oleh itu, rangkaian pada teknologi 5G hadir dan membawa latensi rendah. Bermain permainan mudah alih juga akan lebih lancar.


Permainan mudah alih pada era 5G akan dilengkapi dengan grafik yang lebih tinggi dan mudah dimainkan melalui alat.


Permainan ini akan dilengkapi dengan grafik yang sangat tinggi, ia dapat dimainkan pada telefon pintar 5G dengan mudah melalui apa yang disebut cloud gaming.


Telefon pintar di sini hanya mempunyai peranan untuk menjembataninya. Ini kerana kebanyakan permainan dalam talian yang dimainkan mempunyai pelayan mereka sendiri yang berada di suatu tempat. Oleh itu, semasa menjalankan permainan dalam talian ini, 5G dapat memberikan kualiti yang tinggi tanpa mengorbankan kerja telefon pintar.


Oleh itu, 5G akan membantu permainan mudah alih berkembang. Potensinya bagus dan dapat berkembang lebih banyak lagi, kerana 5G itu sendiri sangat baru.


Dalam menyokong pengalaman permainan gamer pada permainan mudah alih, Oppo sendiri telah mengeluarkan telefon bimbit 5G. Peranti terbaru mereka ialah Oppo Reno5 5G dan Oppo A74 5G.


Oppo Reno5 5G dikeluarkan pada bulan Februari, yang dikuasakan oleh chipset Qualcomm Snapdragon 765G. Chipset ini menawarkan prestasi yang boleh dipercayai untuk pelbagai aktiviti mulai dari posting di media sosial, melayari internet, streaming video, perjumpaan dan pembelajaran maya, bermain permainan, dan lain-lain.


Oppo Reno5 5G mempunyai bateri 4.300 mAh dan mempunyai SuperVOOC 65W. Telefon ini menawarkan skrin AMOLED dengan kadar penyegaran hingga 90Hz untuk keselesaan visual yang lebih memuaskan. Telefon ini membawa ciri AI Highlight Video, Portrait Beautification Video ke ciri Video Dual-view kegemaran. Oppo Reno5 5G hadir dalam warna seperti Galatic Silver dan Starry Black .


Sementara itu, Oppo A74 5G dikuasakan oleh Snapdragon 480. Chipset ini dilengkapi dengan modem Snapdragon X51 5G Modem-RF System untuk menyokong mmWave dan Sub-6 GHz 5G. Oleh itu, apabila 5G hadir, pengguna Oppo A74 5G dapat menikmati kelajuan rangkaian yang sangat pantas.


Oppo A74 5G juga mempunyai kadar penyegaran 90 sampel dan 180 sampel sentuhan sentuhan, memberikan respons sentuhan yang lebih baik ketika bermain permainan mudah alih atau melayari. Terdapat dua varian warna, iaitu Fluid Black dan Space Silver.

Previous Post Next Post

Contact Form