Idea untuk membuat rumah pintar menggunakan wang Bonus Raya

 


Adakah ada di antara anda yang memikirkan menggunakan wang Bonus Raya untuk menjadikan rumah anda menjadi rumah pintar? Sekiranya demikian, anda perlu mempertimbangkan apa yang diperlukan untuk menyelesaikan rumah tersebut.

Teknologi menjadikan perabot rumah tangga berkembang menjadi peralatan rumah tangga moden. Sudah tentu ini memudahkan pengguna. Situasi pandemik yang masih melanda juga mendorong permintaan tinggi untuk pelbagai peralatan rumah tangga.


Oleh kerana orang lebih aktif dari rumah semasa pandemi, beberapa perabot digital ini juga diminati. Sebilangannya mungkin merupakan idea untuk versi rumah pintar anda.



1. Lampu UV mudah alih

Sejak wabak ini, orang menjadi lebih peduli dengan kebersihan. Rumah ini juga perlu dibersihkan dari pelbagai virus dan bakteria. Untuk itu, lampu ultraviolet mudah alih (UV) untuk disinfektan digital juga dilihat.


Dalam e-commerce, terdapat sejumlah produk lampu UV yang boleh dipilih. Tetapi perlu diingat, penggunaan lampu ini tidak boleh sewenang-wenangnya. Pengguna mesti berhati-hati dan membaca peraturan penggunaannya dengan teliti, agar alat ini dapat membersihkan rumah secara optimum.


perabot digitalBersih habuk robot.

2. Pembersih vakum robot

Pembersih vakum robot membantu pengguna membersihkan rumah. Walaupun kami melakukan kerja lain seperti WFH atau menemani anak-anak sekolah dalam talian, rumah itu tetap bersih dengan bantuan robot yang dapat menyapu dan membersihkan lantai ini.


Sebilangan besar robot pembersih vakum berharga tinggi . Tetapi kerana semakin ramai yang berminat untuk menggunakannya, sekarang ada juga banyak alternatif yang lebih murah.


3. Pembersih udara

Ketika semua orang berusaha melawan virus Corona, setiap upaya akan dilakukan untuk mengurangi kemungkinan terjangkit virus tersebut, termasuk membeli produk pembersih udara atau pembersih udara.


Pembersih udara dengan penapisan HEPA dianggap berkesan untuk memerangkap zarah yang lebih kecil daripada virus yang menyebabkan COVID-19. HEPA (udara partikulat kecekapan tinggi) itu sendiri adalah teknologi yang menggunakan kipas untuk menarik zarah di udara dan menangkapnya.


4. Pembesar suara pintar

Pembesar suara pintar sebenarnya telah bermula beberapa tahun sebelumnya, tetapi trend meningkat pada tahun 2020 kerana orang mencari pembantu maya untuk menyokong aktiviti di rumah.


Syarikat teknologi sudah melepaskan pembesar suara pintar dari Google ke Amazon, dengan pembantu digital di dalamnya. Pembesar suara pintar dengan pembantu digital dapat membantu semua aktiviti dan keperluan kami dari bangun tidur hingga kembali tidur, mulai dari mengingatkan jadual, bangun tidur, hingga menghidupkan TV dan AC.


Adakah ada yang berfikir untuk menggunakan wang Bonus Raya untuk menjadikan rumah anda menjadi rumah pintar? Sekiranya demikian, anda perlu mempertimbangkan apa yang diperlukan untuk menyelesaikan rumah tersebut.

Teknologi menjadikan perabot rumah tangga berkembang menjadi perkakas rumah moden. Sudah tentu ini memudahkan pengguna. Situasi pandemik yang masih melanda juga mendorong permintaan tinggi untuk pelbagai peralatan rumah tangga.


Oleh kerana orang-orang lebih aktif dari rumah semasa pandemi, beberapa perabot digital ini juga diminati. Sebilangan mungkin idea untuk versi rumah pintar anda.




1. Lampu UV boleh dibawa

Sejak masa ini, orang semakin mementingkan kebersihan. Rumah ini juga perlu dibersihkan dari pelbagai virus dan bakteria. Atas sebab ini, lampu ultraviolet mudah alih (UV) untuk disinfektan digital juga dilihat.


Dalam e-commerce, terdapat sebilangan besar produk pencahayaan UV untuk dipilih. Tetapi perlu diingat, penggunaan lampu ini tidak boleh sewenang-wenangnya. Pengguna mesti berhati-hati dan membaca peraturan penggunaannya dengan teliti, agar alat ini dapat membersihkan rumah dengan optimum.


2. Pembersih vakum robot

Pembersih vakum robot membantu pengguna membersihkan rumah. Walaupun kami melakukan kerja lain seperti WFH atau menemani anak-anak sekolah dalam talian, rumah itu tetap bersih dengan bantuan robot yang dapat menyapu dan membersihkan lantai ini.


Sebilangan besar robot pembersih vakum berharga tinggi.Tetapi kerana semakin ramai yang berminat untuk menggunakannya, kini terdapat juga banyak alternatif yang lebih murah .


3. Pembersih udara

Ketika semua orang berusaha melawan virus Corona, setiap upaya akan dilakukan untuk mengurangi kemungkinan terjangkit virus tersebut, termasuk membeli produk pembersih udara atau pembersih udara.


Pembersih udara dengan pemeriksaan HEPA dianggap berkesan untuk memerangkap zarah yang lebih kecil daripada virus yang menyebabkan COVID-19. HEPA (udara partikulat halaju tinggi) itu sendiri adalah teknologi yang menggunakan kipas untuk menarik zarah di udara dan menangkapnya.


4. Pembesar suara pintar

Pembesar suara pintar sebenarnya bermula beberapa tahun sebelumnya, tetapi trennya meningkat pada tahun 2020 kerana orang mencari pembantu maya untuk menyokong aktiviti di rumah.


Syarikat teknologi sudah melepaskan pembesar suara pintar dari Google ke Amazon, dengan pembantu digital di dalamnya. Penguat suara pintar dengan pembantu digital dapat membantu semua aktiviti dan keperluan kita dari bangun dari tidur hingga kembali tidur, dari mengingatkan jadual, bangun, hingga menghidupkan TV dan penyaman udara.

Idea untuk membuat rumah pintar menggunakan wang Bonus Raya Idea untuk membuat rumah pintar menggunakan wang Bonus Raya Reviewed by thecekodok on 8:29:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.