Lagi Viral, Adakah Anda Jenis Alpha, Beta, Gamma, Omega, Sigma atau Delta?


 Sekali lagi viral di media sosial mengenai perbincangan wanita dengan jenis alpha, beta, gamma, omega atau delta. Keenam perkara ini adalah keperibadian yang dipercayai dimiliki oleh semua orang dan boleh berbeza antara satu sama lain, bahkan antara ahli keluarga. Apa perbezaannya?

Dipetik dari Brandongaille, berikut adalah perbezaan watak antara enam watak:


1. Wanita alfa

Wanita dengan ciri-ciri ini mempunyai kemampuan semula jadi untuk menjadi pemimpin dan mempunyai keyakinan diri yang tinggi. Dia tahu nilai dirinya dan bangga dengan dirinya sendiri. Dia sangat menonjol di khalayak ramai dan sangat rajin. Mereka yang wanita alfa tahu dengan tepat apa yang mereka mahukan.



2. beta wanita

Perwatakan ini sering disebut terlalu baik, kadangkala orang malah menganggapnya lemah. Mereka juga sering merasa cemas, takut bahawa mereka tidak akan dapat memperoleh apa yang mereka mahukan.


Selain itu, wanita beta sangat ramah dan mempunyai semangat sosial yang baik. Mereka sangat senang menolong orang lain.


3. Gama wanita

Wanita gamma cenderung berdikari dan disesuaikan dengan baik. Seperti wanita alpha, mereka juga sedar akan nilainya. Mereka sangat teratur dan merangkumi orang yang teguh dalam keyakinan dan tujuan mereka. Kelebihan lain, mereka sangat yakin.


4. Wanita Omega

Biasanya mereka adalah introvert yang sangat pemalu, tetapi mereka sangat bertekad untuk mencapai impian dan pintar. Mereka lebih suka meluangkan masa sendiri dan cenderung sensitif sehingga mereka diancam dengan serangan panik atau masalah emosi. Sebelah lain? Oh, mereka sangat romantik.


5. Wanita Delta

Hampir sama dengan omega, wanita delta sangat pemalu dan tidak suka berpesta. Dia juga tidak suka berbual dengan orang baru, jadi ruang lingkup persahabatannya agak sempit.


Mereka sangat realistik tetapi sangat tidak selamat kerana pandai menilai diri mereka sendiri, termasuk kekurangan mereka. Inilah yang membuat mereka menarik diri, walaupun pada dasarnya mereka komunikatif dan pandai mengekspresikan diri.


6. Wanita Sigma

Terakhir, ada wanita sigma. Mereka adalah wanita yang mudah berhubung secara emosi dengan orang ramai. Dia sangat menakutkan dan ingin mendapat perhatian ketika dia bercakap atau berjalan ke bilik.


Sifat wanita sigma sukar difahami dan inilah yang menarik banyak orang kepada mereka. Namun, sifat sukar difahami ini juga boleh menyebabkan orang tidak mempercayai sigma wanita. Bahagian terbaik wanita Sigma adalah bahawa mereka sangat setia dan tidak akan melupakan kebaikan orang lain.

Previous Post Next Post

Contact Form