Resident Evil: Penjualan fizikal permainan desa habis terjual di UK


 Resident Evil: Village mendahului penjualan fizikal di UK. Beat Mass Effect, permainan yang dibuat oleh Electronic Arts (EA).

Siri terbaru permainan Resident Evil, telah menduduki tempat pertama dalam carta penjualan permainan fizikal di UK. Sejak dilancarkan, sudah tiga minggu sejak Resident Evil: Village berjaya mendapatkan tempat teratas.


Permainan yang dibuat oleh Capcom ini telah mengalahkan beberapa permainan terkenal seperti Myitopia yang tersedia untuk Nintendo Switch dan Mass Effect: Legendary Edition. Penjualan datang dari PS4 yang mencapai lebih dari 44 peratus dan tentunya sumbangan dari versi PSS adalah hingga 29 peratus.



Sementara itu di Jepun, Resident Evil: Village menjual hampir 150 ribu unit untuk versi PS4 dan PS5 bermula dari 3 Mei hingga 9 Mei 2021. Kemudian salah satu francais besar Capcom yang lain, Monster Hunter Rise on Nintendo Switch, berada di tempat kedua, menjual hingga 68,115. salinan.


Resident Evil: Village adalah yang terbaru dalam siri permainan survival seram Resident Evil Capcom. Francais Resident Evil adalah siri permainan video terlaris yang pernah dikembangkan oleh mereka.


Lebih daripada 110 juta unit telah terjual dalam talian pada 31 Mac 2021. Ini juga menjadikannya permainan seram terlaris sepanjang masa.


Populariti Resident Evil: Village tidak dapat dipisahkan dari sumbangan vampir seksi yang mereka sajikan. Sebagai watak antagonis, Lady Dimitrescu telah berjaya menarik minat peminat untuk lebih menyukai permainan seram terbaru Resident Evil.


Badan tinggi dan seksi hanya penampilan luar. Ketika pemain menghadapi Lady Dimitrescu, anda akan menghadapi saat ketika dia bermutasi dan berubah menjadi monster yang menyerupai naga.


Bukan hanya Dimitrescu, pemain juga harus mengalahkan 3 tuan utama yang lain. Terdapat Karl Heisenberg, Salvatore Moreau dan Donna Beneviento.

Resident Evil: Penjualan fizikal permainan desa habis terjual di UK Resident Evil: Penjualan fizikal permainan desa habis terjual di UK Reviewed by thecekodok on 4:22:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.