Adakah benar bahawa 5G adalah faktor utama bermain permainan dalam talian yang pantas?

 


Rangkaian internet terbaru, 5G adakah internet super pantas ini menjadi faktor utama kelancaran permainan dalam talian?

Memandangkan perkembangan permainan mudah alih dalam talian yang pesat, diperlukan kelajuan internet yang sangat pantas. Tidak lain daripada tujuannya adalah untuk memberikan kefasihan ketika bermain permainan, tentu saja.


Tetapi itu bukan faktor utama, hanya satu daripada beberapa faktor yang mempengaruhi kelancaran permainan.


Rangkaian memang merupakan salah satu faktor terpenting untuk permainan lancar. Tetapi Putri menekankan bahawa itu bukan satu-satunya.

Kerana kelancaran permainan juga disokong oleh faktor lain seperti peranti mudah alih pengguna./


Berdasarkan pengalaman bermain pasukan kami, ada pengaturan dalam permainan yang juga mempengaruhinya. Seperti menyesuaikan kadar bingkai yang ingin kita gunakan dengan menyesuaikan kemampuan telefon bimbit.


Peralatan yang diperlukan untuk permainan yang lancar berbeza-beza bergantung pada permainan itu sendiri


Sebagai contoh, kami membuat permainan Garena Free Fire untuk dimainkan dengan lancar oleh semua pemain dengan pelbagai spesifikasi peranti


Dalam permainan Free Fire, pemain dapat mengatur grafik yang diinginkan. Bermula dari tetapan lancar, standard dan ultra.


Kemudian pilih resolusi biasa atau tinggi, maka adakah anda mahu mengaktifkan bayangan atau tidak. Kemudian ciri penapis dapat digunakan untuk memberikan nuansa visual yang berbeza dari yang asli.


Pemain juga boleh menyesuaikan FPS ke normal atau tinggi. Tetapi perlu diingat, jika spesifikasi telefon bimbit anda tidak menyokongnya, lebih baik tidak menggunakan tetapan grafik yang terlalu tinggi.


Ini supaya penurunan bingkai tidak berlaku. Kerana apabila bingkai tiba-tiba jatuh, akan ada jeda kerana ketidakupayaan spesifikasi telefon bimbit untuk menyesuaikan diri dengan tetapan tinggi ini.


Jadi kadang-kadang ketinggalan muncul bukan hanya kerana jaringan yang buruk. Tetapi faktor lain seperti kualiti peranti yang digunakan juga penting.


Oleh itu, boleh dikatakan bahawa 5G bukanlah faktor utama permainan lancar. Perhatikan juga spesifikasi telefon bimbit yang digunakan pemain.

Previous Post Next Post

Contact Form