Laris, GTA V terjual 145 juta salinan di seluruh dunia

 


Grand Theft Auto (GTA) V telah terjual 145 juta salinan di seluruh dunia pada Q3 2021. Jumlah penjualannya mewakili hampir 42% daripada semua penjualan dalam francais permainan GTA selama ini.

Laporan terbaru dari Take Two Interactive menunjukkan momentum baik GTA V. Permainan ini berjaya menjual hingga 145 juta salinan di seluruh dunia, meningkat 5 juta unit dari Q3 2021.


Mereka mendedahkan bahawa siri GTA V telah terjual hingga 345 juta salinan sejak dilancarkan di seluruh dunia. Hasil ini menyatakan bahawa GTA V mempunyai sumbangan besar terhadap jumlah penjualan francais permainan ini, dipetik dari Tweak Town, Isnin (31/5/2021).



Bersama dengan NBA 2K21, GTA V juga menjadi pemacu utama keuntungan yang dijana oleh Take Two Interactive. Sumbangan yang dibuat oleh kedua permainan ini mencapai 68 peratus daripada jumlah pendapatan, yang berasal dari pendapatan berulang pengguna.


GTA V juga merupakan satu-satunya francais Grand Theft Auto yang dilancarkan pada dua generasi konsol. Pada bulan November, GTA V akan dilancarkan di konsol Next-Gen, PlayStation 5 dan Xbox Series X / S.


Ia dirancang bahawa permainan ini akan tiba di konsol Next-Gen pada 11 November 2021. Masih belum diketahui apa perbezaan yang akan dibawa oleh GTA V pada PS5 dan Xbox Series X / S.


Tetapi Rockstar telah memastikan bahawa mereka akan memberikan pelbagai peningkatan. Sony juga mengatakan bahawa versi dalam talian GTA V akan percuma untuk semua pemilik PS5 selama tiga bulan bekalan.


Grand Theft Auto V pertama kali diluncurkan pada PS3 dan Xbox 360 pada tahun 2013. Kemudian tidak lama lagi permainan ini berjaya melanda PlayStation 4 dan Xbox One.


Sebenarnya, pendapatan terbesar diperoleh dari konsep perniagaan mikransransaksi yang disertakan dalam permainan. Platform dalam talian yang menghasilkan wang ini telah menghasilkan lebih dari USD 1 bilion.

Previous Post Next Post

Contact Form