Orang Percaya Bill Gates Skandal

 


Perceraian antara Bill Gates dan isterinya Melinda menimbulkan pelbagai berita serong mengenai pengasas Microsoft. Sekarang giliran orang yang dipercayainya dihadapkan dengan khabar angin yang tidak menyenangkan.

Dia adalah Michael Larson, pengurus Cascade Investments yang menguruskan kewangan Bill Gates untuk pelaburan. The New York Times mendakwa Larson sering bertindak tidak wajar di pejabat, termasuk mengucapkan kata-kata seksis untuk menghantar gambar wanita bogel kepada pekerjanya.


Larson dikatakan telah mewujudkan budaya ketakutan dan penderaan di kalangan pekerja. The New York Times menemubual beberapa bekas pekerja Cascade dan memperoleh pelbagai maklumat yang miring mengenai dirinya.



"Larson menilai pekerja berdasarkan penampilan yang menarik dan pada beberapa kesempatan menyebutkan komen seksual yang tidak sesuai. Dia juga mengucapkan kata-kata rasis kepada pekerja kulit hitam," kata New York Times mengenai lelaki kanan Bill Gates.


"Dia adalah pembuli lain. Ketika seorang pekerja mengatakan dia meninggalkan Cascade, Larson membalas dendam dengan cuba merosakkan harga saham syarikat di mana pekerja itu menjadi anggota," tambah mereka, yang dipetik oleh Guardian.


Dalam satu kenyataan, jurucakap Cascade memberikan bantahan. "Selama masa jabatannya, Larson bertanggung jawab atas lebih dari 380 orang dan sejumlah kurang dari 5 aduan ditujukan kepadanya. Setiap aduan disiasat dengan serius dan tidak ada yang membuat Larson layak diusir," katanya.


Jurucakap Melinda Gates juga memberi komen. "Melinda mengecam tingkah laku yang tidak pantas dan tidak menghormati di tempat kerja. Dia tidak menyedari kebanyakan tuduhan itu kerana dia tidak mempunyai kawalan terhadap syarikat itu," katanya.


Bill Gates sendiri diancam oleh pelbagai laporan, dari masih berhubungan dengan exes, menipu pekerja Microsoft kepada rakan dengan penjenayah seksual Jeffrey Epstein.

Orang Percaya Bill Gates Skandal Orang Percaya Bill Gates Skandal Reviewed by thecekodok on 8:25:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.