Oppo mengusahakan Oppo Watch 2, menggunakan Snapdragon Wear 4100

 


Setelah Google mengumumkan perkahwinan platform Wear OS dengan Tizen, Oppo segera bersedia untuk mengeluarkan smartwatch baru, Oppo Watch 2.

Satu sumber yang dikutip oleh XDA Developers mengatakan bahawa Oppo sedang mengembangkan jam tangan pintar generasi baru yang akan dipanggil Oppo Watch 2 dan menggunakan Qualcomm Snapdragon Wear 4100 sebagai otaknya.


Oppo Watch 2 versi Cina akan menggunakan perisian khusus berdasarkan Android 8.1 Oreo. Tetapi jika Oppo melepaskan jam tangan ini secara global, sepertinya OS yang digunakan adalah hasil perkahwinan Wear OS dan Tizen.



Storage Oppo Watch 2 dilaporkan mempunyai kapasiti 16GB dan mempunyai ciri pengesanan tekanan. Kemudian jam tangan juga akan dilengkapi dengan aplikasi Oppo Relax, walaupun fungsi aplikasinya belum diketahui.


Selain dari Snapdragon Wear 4100, ada juga co-processor yang disebut Apollo4s yang menjadikan Oppo Watch berjalan dalam keadaan cekap kuasa, yang akan meningkatkan daya tahan baterinya secara drastik. Pemproses bersama ini akan mengambil alih beberapa fungsi utama jam tangan.


Kemudian dari segi reka bentuk, Oppo Watch 2 akan mengekalkan bentuk pendahulunya. Yaitu dengan layar persegi, sama seperti Apple Watch.


Jam tangan ini akan tersedia dalam tujuh varian, yang terbahagi kepada empat varian warna dengan ukuran 42mm dan 3 varian warna dengan ukuran 46mm.


Pelancaran itu dijangka berlaku pada masa akan datang, mungkin setelah Samsung melancarkan Galaxy Watch 4, yang diharapkan menjadi jam pintar pertama dengan gabungan sistem operasi Wear OS dan Tizen.


Dilaporkan sebelumnya, Google mempunyai perkongsian baru dengan Samsung, yang menggabungkan Wear OS dengan Tizen, kedua platform untuk peranti yang boleh dipakai, yang diumumkan pada acara Google I / O 2021.


Samsung sendiri sebenarnya telah menggunakan Tizen selama bertahun-tahun sebagai asas untuk pelbagai peranti, termasuk yang boleh pakai. Sekarang, setelah digabungkan, namanya akan berubah menjadi 'Wear', walaupun mungkin akan berubah lagi kemudian.


Perkahwinan antara Wear OS dan Tizen ini akan menghasilkan platform yang menggunakan tenaga yang lebih sedikit, masa menunggu yang lebih pantas ketika membuka aplikasi, dan animasi yang lebih lancar.

Oppo mengusahakan Oppo Watch 2, menggunakan Snapdragon Wear 4100 Oppo mengusahakan Oppo Watch 2, menggunakan Snapdragon Wear 4100 Reviewed by thecekodok on 3:51:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.