Mark Zuckerberg Mengumumkan Nama Kambingnya Bitcoin

 


Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Facebook Mark Zuckerberg mempunyai dua ekor kambing. Dia menyiarkan haiwan itu di Facebook dan netizen teruja kerana nama salah satu daripadanya adalah Bitcoin.

"Kambing saya: Max dan Bitcoin," tulisnya dalam kapsyen foto yang menunjukkan kambing hitam dan di belakangnya, kambing lain dengan jalur.


Catatan itu sangat sibuk, meraih respons daripada netizen menggunakan Facebook. Terdapat lebih dari 350 ribu komen dan juga sekitar 26 ribu saham pada masa ini.


"Bitcoin mana?" tanya seorang netizen. "Max dan Bitcoin, temui isteri masa depanmu, namanya Min dan Ethereum," baca tulisan kelakar seorang netizen sambil memegang dua ekor kambing.


"Beli satu lagi dong dan beri nama Doge Coin," "Kambing itu mempunyai masa depan dan kehidupan yang lebih baik daripada saya," tulis komen lucu seterusnya.


Seperti dikutip dari Mashable, Kamis (13/5/2021), Mark Zuckerberg tidak menyebut mengapa dia menamakan salah satu kambingnya sebagai Bitcoin. Walaupun Facebook merancang untuk melepaskan cryptocurrency sendiri yang akan dinamakan sebagai Diem, versi baru Libra, mata wang digital mereka sebelumnya.


Dia nampaknya menjaga kambing dan tidak boleh dimakan. Sebabnya, dia pernah berusaha menjadi vegetarian sehingga dia pernah membuat tekad. Maksudnya, Zuckerberg hanya memakan daging dari haiwan yang dia bunuh diri.


"Untuk bersyukur, saya ingin lebih berhubung dengan makanan yang saya makan dan haiwan yang telah memberikan nyawa sehingga saya dapat memakannya," katanya beberapa tahun lalu. Tetapi siapa tahu ketika ini Mark Zuckerberg telah makan tanpa memikirkannya lagi.

Previous Post Next Post

Contact Form