Sebab mengapa OPPO A74 5G sesuai untuk menjadi teman Hari Raya di rumah

 


Pada Lebaran 2021, mungkin sebilangan orang tidak dapat pulang dan berkumpul bersama keluarga besar mereka. Ini kerana larangan pulang ke rumah supaya wabak COVID-19 tidak merebak. Sebagai pengganti, perayaan lebaran dapat dilaksanakan dengan selamat di kediaman masing-masing.

Masalah tidak dapat bertemu saudara mara semasa lebaran dapat diatasi dengan sokongan teknologi digital melalui hubungan maya atau jarak jauh. Selain itu, orang ramai juga dapat membuat ucapan lebaran dalam bentuk video atau foto untuk menjadikan perayaan lebaran menjadi lebih menggembirakan.


Dengan OPPO A74 5G anda boleh membuat video kreatif dan kad ucapan Eid yang unik. Telefon pintar ini mempunyai prestasi hebat untuk mendokumentasikan aktiviti lebaran di rumah. Selain menjadi telefon pintar 5G yang berpatutan, OPPO A74 5G juga berprestasi baik.


OPPO A74 5G adalah peranti pertama yang membawa chipset Qualcomm® Snapdragon ™ 480 5G, yang menawarkan kenaikan 100% berbanding pemproses generasi sebelumnya. Ini menjadikan OPPO A74 5G dapat membuat panggilan video untuk menghantar video antara satu sama lain dengan sambungan yang lebih lancar atau juga dapat memuat turun filem atau fail besar hanya dalam beberapa saat.


Ditambah dengan sokongan mod dwi 5G, OPPO A74 5G menyokong rangkaian Standalone (SA) dan Non-Standalone (NSA) yang memudahkan pengguna masih dapat menggunakan telefon bimbit setelah operator beralih ke rangkaian SA tanpa perlu membeli peranti baru.


Dari segi skrin, OPPO A74 5G menawarkan LCD Hiper Warna 90Hz berukuran 6,49 inci dengan reka bentuk lubang punch tunggal yang mempunyai resolusi FHD dan nisbah skrin 90.5%. Dengan layar warna Hyper, pengguna dapat melihat foto dan video semasa Lebaran ketika ini lebih cerah dan lebih jelas.


Kerana gambar akan dipaparkan dengan ketepuan dan ketepatan warna yang lebih tajam daripada garis siri A sebelumnya. OPPO A74 5G juga mempunyai kadar penyegaran 90Hz dan kadar pengambilan sentuhan 180Hz untuk memberikan respons sentuhan yang lebih baik, terutama ketika menatal di media sosial dan bermain permainan dengan adik-beradik.


OPPO A74 5G menyediakan kapasiti penyimpanan yang besar dengan memori RAM 6GB LPDDR4X dan storan dalaman 128GB untuk menyimpan momen dan kenangan yang lebih indah semasa lebaran. OPPO A74 5G juga dilengkapi dengan teknologi Dirac 2.0 yang membolehkan peranti ini memberikan kualiti bunyi seperti kesan bunyi Dolby. Ini dapat memberikan pengalaman streaming filem, multitasking produktiviti, dan permainan sepenuhnya.


Untuk memenuhi keperluan tenaga dari acara-acara lebaran yang sangat padat, OPPO A74 5G dilengkapi dengan bateri 5,000 mAh yang besar yang mempunyai jangka waktu satu setengah hari. OPPO A74 5G menyertakan fitur Battery Guard, yang menyesuaikan pengisian berdasarkan kebiasaan tidur pengguna dan memastikan bahawa telefon tidak menjadi panas semasa mengecas sehingga lebih selamat.


OPPO juga melengkapkan peranti ini dengan Pengecasan Pantas 18W, yang dapat mengecas telefon bimbit 68% hanya dalam 60 minit. Ditambah pula dengan kamera OPPO A74 5G yang akan menjadikan video atau foto lebih menarik, terutama di media sosial, menjadikan gambar kelihatan lebih sempurna dalam foto kebersamaan keluarga.


Telefon pintar ini boleh didapati dalam dua warna Fluid Black dan Space Silver. Kehadiran ciri-ciri dalam OPPO A74 5G akan memeriahkan detik Lebaran 2021 menjadi lebih menarik.


Untuk menyambut lebaran tahun ini, OPPO menyediakan pelbagai promosi menarik untuk meraikan Kebersamaan Baru di bulan Ramadhan 2021.

Previous Post Next Post

Contact Form