YouTube Uji Ciri Komen di Setiap Video


 YouTube mengumumkan bahawa ia sedang menguji fitur baru yang memungkinkan pengguna memberi komen pada waktu tertentu dalam setiap video.

Sehingga sesiapa yang menonton dapat melihat komen anda pada saat-saat yang relevan dalam video.


"Kami sedang menguji fitur baru yang membolehkan anda melihat komen tepat pada masanya ketika anda menontonnya dalam video," kata YouTube dalam catatan blog.


Memandangkan ciri ini masih dalam fasa pengujian, hanya beberapa orang yang dapat mengaksesnya. Ciri komen dengan cap waktu ini dapat diaktifkan dari butang urut yang terdapat di bahagian komen di bawah video di aplikasi mudah alih YouTube.


Kemudian apabila diaktifkan, komen akan muncul sebagai bar kemajuan di bahagian bawah video bergerak melalui cap waktu.


Fungsi ini tidak baru bagi pengguna SoundCloud kerana sudah lama membantu pengguna mencari bahagian video yang paling menarik berdasarkan komen yang paling banyak.


Nampaknya akan menarik untuk mengetahui visi YouTube mengenai komen bertanda masa dan bagaimana pendapat mereka kepada pengguna.


Belum genap setahun YouTube benar-benar akan melancarkan fitur baru ini kerana masih dalam fasa pengujian sehingga mungkin tidak akan dilepaskan sama sekali.

YouTube Uji Ciri Komen di Setiap Video YouTube Uji Ciri Komen di Setiap Video Reviewed by thecekodok on 3:42:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.