Temu Janji Pertama Bill Gates dan Melinda yang Melucukan

 


Bill Gates dan Melinda akan bercerai setelah menjalani bahtera rumah tangga yang kelihatan seperti contoh. Tidak ada salahnya untuk melihat kembali kencan pertama mereka yang agak tidak masuk akal kerana tingkah laku pengasas Microsoft.

Pada tahun 1987, Bill Gates berjaya. Namanya banyak dibahaskan sebagai pengasas Microsoft yang terus berjalan, wang wangnya semakin tebal. Namun, ini tidak membuat Melinda, calon isterinya, langsung terpesona. Pada awal PDKT, Bill ditolak oleh Melinda.


Sebagai pekerja Microsoft, Melinda Gates pada awalnya tidak bermimpi menjadi Bill Gates, bos besarnya. Tetapi nasib menyatukan mereka pada tahun 1987 di sebuah acara Microsoft untuk media. Pada masa itu, Melinda hanya menjadi pekerja Microsoft selama 4 bulan.


"Dia lebih lucu dari yang saya kira," kata Melinda mengenai kesan pertamanya bertemu Bill Gates, seperti yang dikutip oleh Independent.


Bill ternyata sangat tertarik pada sosok Melinda, walaupun dia tidak begitu mengenalnya. Oleh itu, dia cuba mendekatinya dan beberapa saat kemudian, berani meminta tarikh ketika mereka bertemu lagi di tempat letak kenderaan.


Tetapi Melinda tidak hanya mengatakan itu. Sebenarnya, dia merasakan bahawa Bill Gates tidak sesuai dengannya kerana dia kelihatan terlalu dihitung dalam PDKTnya.


"Ketika Bill pertama kali meminta saya keluar bersama, dia berkata, 'Saya rasa mungkin kita dapat pergi bersama dalam waktu sekitar dua minggu'. Saya juga menjawab bahawa dia tidak cukup spontan untuk saya," kata Melinda satu ketika.


Ya, itu menunjukkan bahawa Melinda menolak untuk bertanya tarikh Bill. Tetapi Bill tidak menyerah. Hanya sejam kemudian, dia meminta Melinda untuk keluar lagi. Kali ini dengan gerakan yang berbeza - lebih spontan!


"Jadi satu jam kemudian dia memanggil saya untuk pergi berkencan pada malam itu. Dia bertanya, 'apakah ini cukup spontan untukmu?'" Cerita Melinda.


Melinda akhirnya menerima undangan kedua dari Bill. Iaitu, beberapa waktu kemudian mereka akhirnya bertarikh secara rasmi. Bill berjaya menawan hati Melinda.


Mereka berkahwin pada tahun 1994 di Hawaii dan mempunyai tiga orang anak. Yakni Jennifer Katharine, Phoebe Adele dan Rory John. Melinda memilih untuk menjadi suri rumah setelah hamil dengan anak pertamanya.


"Dia (Bill Gates) terkejut. Tetapi seseorang harus berada di rumah. Kami tidak mahu anak-anak kita dibesarkan oleh orang lain. Sekiranya kita mahu mereka mempunyai nilai-nilai kita, seseorang harus berada di rumah," kata Melinda .

Temu Janji Pertama Bill Gates dan Melinda yang Melucukan Temu Janji Pertama Bill Gates dan Melinda yang Melucukan Reviewed by thecekodok on 3:37:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.