5 Filem Kartun yang Akan Ditayangkan pada tahun 2021, Sesuai untuk Acara Hujung Minggu Bersama Keluarga

 


Tidak ada idea untuk aktiviti yang disegarkan bersama keluarga? Menonton kartun boleh menjadi alternatif menarik untuk masa berkualiti bersama keluarga. Selain dapat memberikan hiburan kepada anak-anak, menonton filem juga dapat menjadi peluang untuk mengajar nilai-nilai positif, kreativiti dan meningkatkan kognisi dan imaginasi anak-anak.

Di sini kami  telah meringkaskan 5 filem kartun yang akan ditayangkan pada tahun 2021 dan sesuai sebagai senarai filem yang patut ditonton bersama keluarga anda:


The Boss Baby: Family Business

Filem kartun ini sememangnya sangat menarik untuk kanak-kanak, terutamanya apabila adegan bos bayi itu comel dan menggemaskan. Filem ini mengisahkan tentang bayi yang bekerja sebagai agen rahsia. Tubuh kecilnya dan pergerakannya yang terhad, menjadikan filem ini sangat menyeronokkan untuk ditonton.


Dalam filem kedua ini, Tim dan Ted akan bekerjasama untuk memilih formula penuaan. Tina yang merupakan watak baru adalah anak perempuan Tim yang merupakan ejen rahsia dari BabyCorp. Dia bertugas menyiasat dan menghadapi penjenayah.


Hotel Transylvania 4: Transformania

Filem ini dikhabarkan menjadi sekuel keempat dan terakhir dari filem Hotel Transylvania. Filem yang berjudul Transformania ini mengisahkan tentang Adam Sandler yang merupakan sosok Dracula dan bapa Mavis. Filem ini dijadualkan untuk tayangan perdana pada Krismas tahun ini. Hingga kini belum ada kebocoran mengenai plot filem ini.


Sing 2

Sekuel filem ini mengisahkan sekumpulan haiwan yang mengambil bahagian dalam pertandingan nyanyian. Buster dan pemeran baru dalam filem ini bertujuan untuk debut pertunjukan di Crystal Tower Theatre di Redshore City. Tetapi untuk mencapai tujuan itu, dia dan penyanyi harus menyelinap masuk ke pejabat Crystal Entertainment. Filem ini mengajarkan tentang perjuangan mencapai impian dan bagaimana bangkit dari kegagalan.


Encanto

Kartun ini menceritakan kisah seorang gadis Colombia yang dilahirkan dalam sebuah keluarga dengan kekuatan magis. Sedangkan dia adalah satu-satunya anggota keluarga yang tidak mempunyai kekuatan magis. Filem ini dikatakan membuat kita jatuh cinta dengan dunia ajaib yang baru.


Luca


Akhirnya, Luca dijadualkan akan dikeluarkan pada bulan Jun 2021. Filem ini adalah mengenai seorang budak lelaki bernama Luca dan sahabatnya yang baru. Mereka berdua suka pengembaraan bersama dan benar-benar menikmati percutian mereka. Tetapi kebahagiaan ini terancam kerana Luca menyedari bahawa dia adalah monster laut. Filem ini boleh menjadi medium untuk ibu bapa mengajar persahabatan kepada anak-anak mereka.


Itu adalah 5 jenis kartun yang dijadualkan untuk ditayangkan pada tahun 2021. Nikmati menonton bersama keluarga.

Previous Post Next Post

Contact Form