Bos Huawei menunjukkan P50 Pro, kameranya gergasi

 


Ketua Pegawai Eksekutif Huawei, Ren Zhengfei mempamerkan sejumlah produk baru selama peluncuran HarmonyOS, termasuk sekilas P50 Pro.

Dari gambar yang dilihat pada slaid persembahan Zhengfei, kita dapat melihat kamera belakang P50 Pro, yang menunjukkan modul kamera belakang yang sangat besar dan bulat.


Di dalam dua lingkaran besar itu tersimpan empat kamera, yaitu tiga kamera di atas dan satu kamera di bahagian bawah.



Sejak yang pertama, siri P HP adalah siri yang dikhaskan untuk fotografi, jadi tidak menghairankan bahawa Huawei menggunakan reka bentuk yang benar-benar menekankan kamera belakang. Tetapi tentu saja, kemampuan fotografi bukan hanya dari reka bentuk kamera.


P50 Pro diharapkan dapat menggunakan sensor kamera terbesar untuk HP, sama dengan sensor yang digunakan di Sharp Aquos R6 yang dibuat dengan kerjasama Leica.


Oh ya, ia juga disahkan bahawa Huawei akan terus bekerjasama dengan Leica dalam mengerjakan kamera P50 Pro walaupun terdapat banyak khabar angin yang mengatakan bahawa mereka akan berpisah.


Ketua Pegawai Eksekutif Huawei mengatakan P50 Pro sebenarnya akan dilancarkan pada musim bunga 2021, tetapi mereka menghadapi banyak cabaran dalam pembebasan mereka. Dia akhirnya tidak dapat memastikan kapan P50 Pro akan dilepaskan.


Huawei P50 Pro disahkan akan menjalankan HarmonyOS, dan ada juga kemungkinan varian P50 akan menggunakan cip dari Qualcomm. Sama seperti MatePad Pro yang menggunakan Snapdragon 870.


Dilaporkan sebelum ini, Huawei akhirnya memperkenalkan HarmonyOS 2.0. Sistem operasi buatan sendiri ini akan menggantikan Android dalam rangkaian telefonnya.


Huawei Mate 40 dan Mate X2 terbaru adalah peranti pertama yang menerima HarmonyOS 2.0. Namun, sudah pasti bahawa barisan peranti yang telah dan akan dilepaskan akan menerima sistem operasi ini.

Previous Post Next Post

Contact Form