Huawei MateView & MateView GT Dilancarkan, Sedia Memanjakan Mata dan Telinga Anda

 


Huawei memperkenalkan dua monitor baru yang dikatakan siap merosakkan mata dan telinga pengguna. Terdapat MateView untuk penggunaan umum, dan MateView GT yang dipersembahkan untuk peminat permainan.

Huawei MateView

Monitor 28,2 inci ini menggunakan panel LCD IPS, membawa nisbah aspek 3: 2 dan mempunyai resolusi 4K. Untuk melindungi mata, monitor ini dibuat tanpa kerlipan dan telah mengantongi sijil cahaya biru rendah dari TUV Rheinland.



Kerana bezel dibuat tipis, nisbah skrin-ke-badan mencapai 94%. Kelebihan lain, Huawei MateView menawarkan tahap kecerahan 500 nits dan disahkan DisplayHDR 4000. Monitor ini merangkumi 98% DCI-P3, 100% sRGB, deltaE <2 yang dikalibrasi, dan kedalaman warna 10bit yang menjadikan gradasi warna kelihatan lancar.





Tetapi di sebalik warna yang menarik, Huawei membungkusnya dengan reka bentuk yang elegan dan minimalis. Monitor dipasang pada pendirian yang ramping dan tinggi yang boleh disesuaikan.


"Cukup dengan menggunakan satu jari untuk menyesuaikan ketinggian dan kemiringan untuk menyesuaikan keselesaan mata untuk melihat," kata Loic Lee, Eksport Produk Kanan Huawei CBG APAC Region semasa sesi taklimat media yang diadakan dalam talian.


Smart Bar di Foto MateView: Huawei

Di tepi bawah skrin Huawei meletakkan Smart Bar. Pengguna hanya mengetuk dan meleret dengan satu atau dua jari pada bahagian tersebut. Semasa di dudukan, terdapat lubang pembesar suara.


Di dalamnya, Huawei telah memasangkan dua pembesar suara dengan kuasa 5W yang menjanjikan suara yang membingitkan telinga. Tidak ketinggalan mikrofon dwi tertanam yang dapat mengurangkan bunyi persekitaran sambil meningkatkan kejelasan suara.


Monitor ini boleh menjadi hub, kerana Huawei telah memasang port yang cukup lengkap di sisi dan belakang dudukan. Terdapat USB Type A, USB Type C, jack audio 3,5 mm, Mini DP dan HDMI. Huawei menyediakan penyesuai kuasa 135W yang membolehkan port USB Type C melakukan pengecasan 65W.


Ciri Projek Tanpa Wayar Foto Ciri Projek Tanpa Wayar: tidak ditentukan

Kelebihan lain yang mungkin tidak terdapat pada monitor lain adalah Wireless Project. Oleh itu, telefon hanya dipaparkan di bawah kaki sokongan. Selanjutnya telefon akan dipaparkan dalam mod desktop pada monitor ini. Pengguna dapat mengakses foto, menjalankan aplikasi dan file, dapat dihubungkan ke mouse atau keyboard tanpa wayar.


Huawei MateView dirilis di China dengan harga 4.699 yuan


Huawei MateView GT

Huawei MateView GT ditujukan untuk keperluan permainan dan multimedia. Ini membawa layar 34 inci dengan kelengkungan 1500R, resolusi 3,440 x 1,440 piksel dan nisbah aspek 21,9.


Huawei memberikan kadar penyegaran 165 Hz, serta ciri permainan seperti Chrosshairs dan Dark Field Control sehingga membantu melihat lawan dengan lebih jelas. Monitor ini menjanjikan 350 nit kecerahan dan nisbah kontras 4.000: 1. Selain itu, monitor MateView GT dilengkapi dengan sokongan HDR10, 90% liputan DCI-P3, liputan sRGB 121% dan dikalibrasi ke deltaE.


Foto MateView GTMateView GT: Huawei

Port yang dimiliki monitor ini cukup lengkap dan diletakkan di bahagian belakang badan. Terdapat HDMI 2.0, USB Type C, DisplayPort 1.4 dan bicu audio 3.5mm.


Uniknya, Huawei memasang bar suara dengan kekuatan 2x 2.5W di kakinya. Bilah suara mempunyai kawalan sentuh RGB-Backlit yang boleh anda gunakan untuk mengatur kelantangan dan menyesuaikan kesan pencahayaan seperti yang dikehendaki.


Pengguna boleh menyesuaikan ketinggian dan kecondongan monitor ini. Huawei yang lebih lengkap menyediakan penyesuai 135W untuk pengecasan.


Gergasi teknologi China ini memantau monitornya dengan harga 3,599 yuan

Previous Post Next Post

Contact Form