Cat Mario Menjadi Permainan Paling Menyakitkan yang Pernah Ada, Berani Mencubanya?

 


Pada dasarnya, bermain permainan bertujuan untuk menghilangkan tekanan dan sebagai hiburan di tengah-tengah aktiviti yang sibuk. Tetapi apa yang berlaku sekiranya permainan itu sendiri menjadi medan kekecewaan bagi para pemain?

Dari sekian banyak permainan yang ada, ada satu permainan yang menghadirkan cabaran yang tidak munasabah. Daripada memberi kesenangan, permainan ini sebenarnya mencetuskan kemarahan pemain.


Pemain permainan mengenalnya sebagai Syobon Action atau biasa dikenali sebagai Cat Mario. Pada pandangan pertama, pemain akan melihat visual dan permainan yang disediakan serupa dengan permainan legenda Super Mario Bros.



Tetapi jika anda melihat lebih dalam, banyak peraturan permainan telah diubah oleh Cat Mario. Secara visual tidak ada yang istimewa.


Pemain hanya akan disajikan dengan grafik yang sangat sederhana seperti Super Mario Bros. Terdapat kotak duit syiling, batu bata dan beberapa musuh yang dapat anda kalahkan hanya dengan memijaknya.


Perkara yang menjadikannya berbeza dan memprovokasi emosi adalah bahawa halangan yang disajikan bertentangan dengan Super Mario Bros. Malah duit syiling yang kami dapat hanyalah formaliti dan tidak boleh dikira.





Mungkin emosi itu timbul kerana sebagai pemain, mereka sudah mengetahui tabiat dan beberapa cabaran yang ada dalam Super Mario Bros. Tetapi di Cat Mario semuanya hilang, mereka merombaknya dan membuatnya tidak masuk akal. Halangan yang tidak seharusnya ada, mereka sengaja hadir.


Pasukan kami sendiri telah mencubanya, dan tidak dapat memainkannya hanya sekali untuk melengkapkan 1 peringkat. Sekurang-kurangnya pemain mesti melakukannya berkali-kali sehingga dia dapat membongkar semua perangkap di Cat Mario.


Kerana perangkap di Cat Mario sangat, sangat berbeza dengan Super Mario Bros. yang 95 peratus lebih mudah. Mungkin pembangun ingin menyampaikan pesanan khas agar pemain dapat berlatih untuk lebih sabar dan teliti.


Memetik dari Fandom, Cat Mario sendiri mempunyai nama lain, iaitu Syobon Action atau Syobon no Akushon yang dikembangkan oleh Chiku yang pertama kali dikeluarkan pada bulan Disember 2017. Permainan ini adalah parodi Nintendo's Super Mario Bros.


Terdapat banyak youtuber yang menjadi mangsa kebobrokan peraturan permainan di Cat Mario. Sebut saja seperti Reza Oktovian, MiawAug, Erpan1140 ke youtuber permainan dunia, PewDiePie.


Bagi anda yang ingin tahu, Cat Mario boleh dimainkan melalui telefon bimbit atau laman web. Cukup klik pada pautan berikut Cat Mario Mobile dan Website.


Setelah bermain, jangan lupa untuk berkongsi pengalaman dan kekecewaan anda di ruangan komen.

Previous Post Next Post

Contact Form