Galaxy A22 Dilancarkan Secara Rasmi, Jadi Telefon bimbit 5G Termurah Samsung


 Selepas kebocoran yang diedarkan baru-baru ini, siri Samsung Galaxy A22 diperkenalkan secara rasmi. Terdapat dua varian yang disajikan, salah satunya ialah telefon bimbit 5G termurah Samsung buat masa ini.

Galaxy A22 5G

Samsung Galaxy A22 5G membawa skrin LCD 6,6 inci dengan resolusi Full HD +. Walaupun masih menggunakan kedudukan Infinity U Display, skrin HP ini sudah menyokong kadar penyegaran 90Hz.


Raksasa Korea Selatan ini menyematkan tiga kamera di bahagian depan. Komposisi ini terdiri daripada kamera utama 48 MP yang digabungkan dengan lensa ultra lebar 5 MP, dan kedalaman 2 MP. Untuk keperluan selfie, kamera 8 MP disediakan.


Samsung tidak mendedahkan cip yang dipasang di Galaxy A22 5G ini. Walau bagaimanapun, maklumat dari GSM Arena cenderung menggunakan MediaTek Dimensity 700.


Terdapat tiga pilihan RAM yang disediakan, iaitu 4 GB, 6 GB dan 8 GB. Walaupun memori dalaman tersedia dalam pilihan 64 GB dan 128 GB, kedua-duanya dilengkapi dengan slot microSD untuk meningkatkan kapasiti penyimpanan hingga 1 TB.


Bateri 5,000 mAh dibina dengan sokongan untuk pengecasan pantas 15W. Untuk keselamatan, ada sensor sidik jari yang diintegrasikan dengan tombol power, dan untuk memaksimumkan suara di telinga, fitur Dolby Atmos disediakan.


Empat pilihan warna diberikan, iaitu Violet, Mint, Putih dan Kelabu. Samsung mengeluarkan Galaxy A22 5G di sejumlah negara di Eropah dengan harga 230 euro . Perbezaannya adalah 50 euro dari Galaxy A32 5G yang dijual di Benua Biru dengan harga 280 euro .


Sekiranya terdapat di pasaran , ia mungkin lebih murah. Sebabnya ialah Galaxy A32 5G yang baru dilancarkan .


Galaxy A22 LTE

Samsung juga membentangkan versi LTE Galaxy A22. Walaupun penampilannya serupa, bahagian dalam yang berbeza.


Panel yang digunakan oleh telefon bimbit ini, misalnya, Samsung menggunakan Super AMOLED. Ukurannya 6,4 inci dengan resolusi HD + dan kadar penyegaran 90Hz.


Perbezaan lain adalah di landasan dapur. Telefon bimbit ini dikuasakan oleh cip Helio G80. Samsung hanya menyediakan dua pilihan, iaitu RAM 4 GB dan 6 GB. Begitu juga dengan memori dalaman, terdapat 64 GB dan 128 GB.


Empat kamera yang dimiliki Galaxy A22. Kamera utama ialah 48 MP yang dilengkapi dengan OIS, ditambah dengan lensa ultra lebar 8 MP, kedalaman 2 MP dan makro 2 MP.


Kesamaannya terdapat pada bateri yang berkapasiti 5.000 mAh dan dilengkapi dengan pengecasan pantas 15W. Selain itu, terdapat cap jari pada butang kuasa dan ciri Dolby Atmos.


Terdapat empat pilihan warna yang diberikan, iaitu Violet, Mint, Putih dan Hitam. Sayangnya, Samsung masih belum mendedahkan harga Galaxy L22 versi LTE.



Akan datang di Pasaran

Galaxy A22 5G dan Galaxy A22 tidak lama lagi akan memasuki Pasaran . Samsung belum mengumumkannya. Jadi tunggu sahaja kehadiran mereka berdua.

Previous Post Next Post

Contact Form