WhatsApp akan segera tersedia di 4 peranti sekaligus Perangkat


 Salah satu ciri WhatsApp yang paling diminta pengguna adalah sokongan berbilang peranti atau kemampuan untuk membuka satu akaun pada beberapa peranti sekaligus tanpa perlu menyambung ke telefon. Sekarang WhatsApp membawa berita baik kerana ciri ini akan segera hadir dalam beberapa bulan akan datang.

Kehadiran ciri ini disampaikan secara langsung oleh Ketua Pegawai Eksekutif Facebook Mark Zuckerberg dan Ketua WhatsApp Will Cathcart dalam perbualan dengan WABetaInfo.


"Sudah menjadi cabaran teknikal yang besar untuk memastikan semua mesej dan kandungan anda diselaraskan dengan betul di seluruh peranti walaupun bateri telefon anda mati, tetapi kami berjaya menyelesaikannya dan kami tidak sabar untuk melepaskannya," kata Zuckerberg. ( 4/6/2021).


Cathcart kemudian mengesahkan bahawa ciri tersebut akan memasuki percubaan beta awam dalam masa dua bulan. Zuckerberg juga menekankan bahawa mesej dan kandungan yang dihantar akan tetap dilindungi oleh enkripsi dari hujung ke hujung.


Zuckerberg dan Cathcart juga mengintip ciri lain yang sedang dikembangkan WhatsApp. Salah satunya adalah fitur 'view sekali' yang membolehkan pengguna mengirimkan konten yang dapat dihapus secara automatik setelah dilihat sekali oleh penerima.


Di samping itu, WhatsApp juga telah memperluas fitur mesej yang hilang, yang dapat menghapus mesej yang dikirim dalam waktu tujuh hari. Di masa depan, pengguna dapat mengaktifkan fitur ini secara automatik ke semua sembang baru.


Namun, baik Cathcart maupun Zuckerberg mengatakan kapan kedua ciri ini akan tersedia untuk pengguna WhatsApp.


Bagi pengguna iPad yang telah lama menunggu aplikasi Whatsapp, Cathcart tidak mengesahkan sama ada syarikat itu sedang membangunkan aplikasi khas untuk iPad. Tetapi dia mengatakan bahawa dengan ciri multi-peranti, pengguna iPad mungkin dapat mengakses WhatsApp dari perangkat mereka.


Sebagai tambahan kepada ciri-ciri yang akan datang di atas, WABetaInfo sebelumnya telah mengungkapkan beberapa ciri yang sedang dikembangkan WhatsApp, termasuk sandaran sembang yang dilindungi oleh penyulitan yang membolehkan pengguna memindahkan sejarah sembang antara iOS dan Android.

WhatsApp akan segera tersedia di 4 peranti sekaligus Perangkat WhatsApp akan segera tersedia di 4 peranti sekaligus Perangkat Reviewed by thecekodok on 4:03:00 PM Rating: 5
Powered by Blogger.