Samsung Galaxy Tab A7 Lite dijual di Pasaran, Harganya USD139

 


Setelah diperkenalkan secara global beberapa hari yang lalu, Samsung secara rasmi melancarkan Galaxy Tab A7 Lite di pasaran. Tablet yang menawarkan mudah alih ditawarkan dengan hargaUSD139

Galaxy Tab A7 Lite dibungkus dengan bahan logam aluminium yang kukuh dengan berat ringan, iaitu 371 gram. Penampilannya dibuat bergaya dan padat sehingga senang dibawa kemana sahaja, sama ada untuk menikmati hiburan, bekerja atau belajar.


Tablet ini mempunyai layar besar 8,7 inci dengan resolusi 800 x 1340 piksel. Skrin mempunyai nisbah aspek 5: 3 dan nisbah skrin-ke-badan 81.1%.



Samsung memberi kuasa kepada Galaxy Tab A7 Lite dengan chipset MediaTek Helio P22T yang digabungkan dengan 3 RAM dan memori dalaman 32 GB.


Di bahagian belakang terdapat kamera 8 MP. Untuk keperluan mesyuarat dalam talian, kamera 2 MP disediakan.


Bateri yang tertanam di Galaxy Tab A7 Lite mempunyai kapasiti 5,100 mAh. Untuk mengecasnya dengan cepat, ia dilengkapi dengan ciri pengecasan pantas 15W.


Untuk keseronokan menikmati hiburan, pembesar suara stereo disediakan dengan sokongan Dolby Atmos. Sambungan yang dimiliki oleh tablet ini merangkumi 4G LTE, WiFi, Bluetooth dan USB Type C.


Galaxy Tab A7 Lite dilengkapi dengan ciri-ciri Samsung Kids yang boleh dipercayai oleh ibu bapa dalam mengawasi penggunaan tablet untuk anak-anak mereka, sambil memberikan fungsi pendidikan dan membina kreativiti anak-anak.


Fungsi kawalan ibu bapa dapat diaktifkan di Samsung Kids sehingga selamat untuk anak-anak ketika menonton banyak kandungan di dalamnya, serta memilih aplikasi yang dapat dibuka oleh anak-anak atau pemasa harian untuk membatasi penggunaan tablet.


Galaxy Tab A7 Lite adalah pilihan yang berpatutan untuk pengguna yang mencari peranti yang dapat mengikuti berbagai kegiatan dalam keadaan baru. Sama ada menonton kandungan video terkini, memeriksa media sosial, berehat dengan permainan santai, atau untuk produktiviti harian ahli keluarga seperti sidang video semasa PJJ untuk memeriksa dokumen kerja dalam perjalanan


Previous Post Next Post

Contact Form