Ini adalah ciri Xiaomi Mi Band 6 yang dilancarkan dengan Mi 11 Lite


 Selain Mi 11 Ultra, Xiaomi memberikan tambahan kejutan pada Mi Band 6 pada pelancaran Mi 11 Lite di pasaran. Apa ciri yang dibawa peranti ini di negara yang disebut Mi Smart Band 6?

Seperti Mi 11 Lite, Mi Band 6 memulakan debutnya pada akhir bulan Mac. Xiaomi mengakui bahawa mereka telah memberikan banyak penambahbaikan pada peranti yang baru mereka pakai.


Perbezaan ketara dari pendahulunya adalah layar. Mi Band 6 menggunakan paparan AMOLED 1.56 inci. Xiaomi mendakwa skrinnya 50% lebih besar daripada Mi Band 5.


Skrin melengkung mempunyai resolusi 152 x 486 piksel, 326 PPI dan tahap kecerahan hingga 450 nits. Syarikat buatan Lei Jun melindungi skrin Mi Band 6 dengan lapisan kaca tempered dan anti-cap jari.


Selain dari layar, peningkatan terbesar yang dibawa oleh Mi Band 6 adalah sensor SpO2. Sensor ini membantu memantau oksigen dalam darah semasa melakukan aktiviti. Bukan itu sahaja, ciri ini juga dapat memantau kualiti nafas semasa tidur.


Gelang pintar ini juga dilengkapi monitor kadar denyut jantung PPG yang aktif 24/7. Terdapat juga fitur untuk memantau kualiti tidur, memantau tekanan, latihan pernafasan, dan memantau kesihatan wanita.


Mi Band 6Mi Band 6 Foto: Xiaomi

Mi Band 6 mampu merakam 30 mod sukan termasuk HIIT dan zumba. Enam dari sukan ini dapat dikesan secara automatik, iaitu berjalan kaki, treadmill, berbasikal, mesin mendayung, dan elips.


Gelang pintar ini tahan air hingga 5 ATM, jadi anda boleh mengambilnya berenang atau snorkeling. Kapasiti bateri masih sama dengan pendahulunya, iaitu 125 mAh yang diklaim mampu bertahan hingga 14 hari.


Gelang pintar ini masih menggunakan mekanisme pengisian semula yang sama dengan Mi Band 5. Ciri-ciri lain termasuk Bluetooth 5.0, akselerometer 3 paksi dan giroskop 3 paksi.


Xiaomi mula menjual gelang pintar dari 17 Jun, dalam talian dan luar talian. 

Previous Post Next Post

Contact Form