Kuda 'Mahal' Lucifer V kesayarangan Nassar Tunang Anak Bill Gates

 


Nayel Nassar, tunangan anak lelaki Bill Gates, Jennifer, memiliki sejumlah kuda kegemaran, salah satunya adalah Lucifer V. yang anggun dan mahal. Kuda ini berumur 14 tahun dan menjadi pilihan kuda Evergate Stables.

Lucifer V mempunyai banyak pencapaian dalam dunia sukan dengan Hardin Towell dan dua tahun kebelakangan ini dengan Nassar. Antara lain, Lucifer memenangi CSI5 * Longines Speed ​​Challenge of New York, Grand Prix CSI5 * Longines dari New York, dan Kelayakan Olimpik di Rabat.


Melalui laman web World of Show Jumping, Khamis (10/6/2021) Pauline Holmer, yang merupakan penjaga Lucifer V, menceritakan tentang kuda mahal ini.



"Kali pertama saya bertemu Lucifer, Nayel baru saja menunggangnya dan saya sama sekali tidak menyukainya. Sekiranya anda meletakkan tangan anda, telinganya akan kembali, dan dia akan mengancam untuk menggigit anda," kata Holmer.


Lucifer sangat sukar didekati. Pada mulanya, apa sahaja yang diberitahu, Lucifer akan melakukan sebaliknya. Holmer terpaksa berdiri di hadapan kandang Lucifer berjam-jam sehingga Lucifer dapat mengenalnya. Beberapa hari kemudian, hanya Lucifer yang menerimanya.


Lucifer juga kuda yang mencintai kebebasan. Dia sering bergerak ke sana kemari dengan bebas dan suka melarikan diri.


"Matanya bersinar kegembiraan dengan pelariannya dan dia akan berjalan di sekitar kandang ... ketika tiba waktunya untuk makan malam, dia akan kembali ke tempatnya sendiri dan waktu bermain sudah berakhir," ingat Holmer.


Lucifer juga merupakan kuda yang suka menjadi pusat perhatian. Hebatnya, dia dapat menyedari ketika waktu perlumbaan semakin hampir dan segera memastikan dia berehat terlebih dahulu.


Satu kenangan lucu yang masih membuat saya ketawa adalah kenangan Longines Masters of Paris. Lucifer merasa bosan dengan Nayel yang tidak pernah melepaskannya, jadi dia memutuskan untuk berguling dengan Nayel yang masih duduk di pelana! Dia tahu dia melakukan terbaik dan menunggunya di belakang kandang, "katanya.


"Kuda ini selalu membuat anda ketawa. Dia adalah pil senang saya dan saya rasa tidak ada kata-kata yang dapat menggambarkan betapa saya mencintainya," Holmer menyimpulkan.ba

Kuda 'Mahal' Lucifer V kesayarangan Nassar Tunang Anak Bill Gates Kuda 'Mahal' Lucifer V kesayarangan Nassar Tunang Anak Bill Gates Reviewed by thecekodok on 5:14:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.