Penampakan Trailer Forza Horizon 5 yang Memukau

 


Microsoft mempamerkan treler permainan terbaru dari siri Forza di E3 2021, iaitu Forza Horizon 5, melalui treler yang sangat menakjubkan.

Forza Horizon 5 akan dilancarkan untuk Xbox Series X / S, Xbox One, dan PC pada 9 November, dan juga akan tersedia di Xbox Game Pass dari hari pertama.


Permainan ini masih dikembangkan oleh Playground Games, dan merupakan permainan pemanduan dunia terbuka yang berlangsung di berbagai daerah di Mexico. Dari hutan hingga gunung berapi.



Forza Horizon 5 akan menjadi Forza terakhir yang akan tersedia untuk Xbox One. Walaupun Xbox One adalah konsol generasi sebelumnya, Microsoft menjanjikan bahawa Forza Horizon 5 masih dapat memaparkan grafik yang menakjubkan pada konsol ini.


Kaktus adalah salah satu aspek yang dibanggakan oleh Microsoft dalam permainan ini. Ya, kaktus. Tumbuhan yang sinonim dengan padang pasir kerana boleh tumbuh lama tanpa air.


Menurut Mike Brown, pengarah kreatif Playground Games, mereka memberikan kaktus ini dengan sangat terperinci, bahkan untuk setiap duri pada kaktus yang terdapat dalam permainan ini.


Landskap Mexico dapat dipaparkan dengan sangat terperinci kerana ia dibuat menggunakan data fotogrametri, serupa dengan yang digunakan oleh Microsoft Flight Simulator. Perbezaannya adalah bahawa di Forza, data ini digunakan untuk menampilkan ciri geografi seperti kawah gunung berapi.







Selain Forza Horizon 5, Phil Spencer, yang merupakan VP Eksekutif Gaming di Microsoft, mengesahkan bahawa saat ini Turn 10 Studios sedang berusaha keras untuk permainan terbaru untuk siri Forza Motorsport.


Forza Horizon 5 sendiri sebenarnya dijadualkan untuk dilancarkan pada tahun 2020 bersama dengan Xbox baru. Namun, pelepasannya ditangguhkan kerana wabak itu dan hanya berlaku pada E3 2021.


Bersama dengan Forza Horizon 5, Microsoft juga mempamerkan Flight Simulator untuk Xbox, yang dijadwalkan untuk dilancarkan pada 27 Julai, setelah dilancarkan untuk PC pada bulan Ogos 2020. Selain itu, ada juga pengembangan baru untuk permainan, yaitu Top Gun, yang menjadikan permainan ini mendukung pesawat tempur seperti dalam film.

Previous Post Next Post

Contact Form