Pertama dalam Mi 11 Ultra, DxOMark Tertinggi - Bateri Kereta Elektrik

 


Seiring dengan peluncuran Mi 11 Lite, Xiaomi juga melancarkan Mi 11 Ultra, yang merupakan telefon bimbit Xiaomi paling mewah di pasaran. Mereka juga mengatakan bahawa telefon bimbit ini mempunyai banyak perkara baru yang pertama kali digunakan di telefon bimbit.

Harga Mi 11 Ultra tidak bergurau,  stoknya terbatas di pasaran . Hasilnya, penjualan adalah terhad berdasarkan undangan yang dihantar ke Mi Fans terpilih dari 16-20 Jun 2021.


Kami berusaha sebaik mungkin untuk membawa sejumlah unit Mi 11 Ultra. Ini mungkin tidak memuaskan pasaran, tetapi kami telah mencuba yang terbaik


Dari segi spesifikasi, ada beberapa hal yang sangat disukai Xiaomi dari Mi 11 Ultra, terutama beberapa perkara yang - menurut Xiaomi - pertama kali digunakan di telefon bimbit dan berada di pasaran. Ada apa-apa?


Yang pertama adalah unibody seramik dengan pensijilan IP68. Kemudian bateri anod silikon oksida yang, menurut Alvin, biasanya digunakan dalam kereta elektrik, dan sistem penyejukan tiga fasa untuk menangani panas di Snapdragon 888.


Tetapi yang paling diperjuangkan oleh Xiaomi dari Mi 11 Ultra tentu saja kamera, tepatnya kamera utama yang menggunakan sensor 50MP GN2. Xiaomi mendakwa ini adalah telefon sensor kamera kelas pro dengan sensor terbesar.


Kamera utama ini disertakan dengan dua kamera lain, iaitu ultrawide dan telefoto, dengan sensor Sony IMX586 48MP. Kemudian kamera selfie mempunyai resolusi 20MP.


Lensa telefoto ini mempunyai zoom maksimum (gabungan digital dan optik) 120x. Video yang dapat dirakam oleh ketiga-tiga kamera Mi 11 Ultra ialah 8K. Oh ya, DxOMark menamakan Mi 11 Ultra sebagai HP dengan skor kamera tertinggi setakat ini, dengan skor keseluruhan 143, lebih tinggi daripada Huawei Mate 40 Pro + yang menjaringkan 139.


Spesifikasi lain termasuk paparan AMOLED E4 berukuran 6,81 inci 2K 120Hz dengan tepi melengkung dan dilapisi dengan Gorilla Glass Victus, sokongan Dolby Vision, dan dua pembesar suara dari Harman Kardon.


Baterinya berkapasiti 5.000 mAh dengan sokongan untuk pengisian pantas 67W melalui kabel dan tanpa wayar. Varian yang terdapat di pasaran mempunyai 12GB RAM dan penyimpanan 256GB.


Pada mulanya, hanya Peminat Mi terpilih yang dapat membeli Mi 11 Ultra. Mi Fans akan melihat sejarah transaksi mereka di kedai mi, seperti jumlah nominal transaksi, atau sama ada mereka telah membeli telefon bimbit perdana Xiaomi sebelumnya atau tidak.


Mereka yang terpilih akan menerima e-mel jemputan dari Xiaomi antara 16-30 Jun. Selepas itu, jika masih ada stok, Xiaomi hanya akan menjual Mi 11 Ultra melalui Mi Store kepada umum.


Penjualan hanya dilakukan melalui dua tempat, yaitu Mi.com dan Mi Store, kerana stok yang ada tidak mencukupi untuk dijual melalui tempat lain.

Previous Post Next Post

Contact Form