Petua Sebelum Anda Membeli Bitcoin Supaya Tidak Dingin

 


Pelaburan dalam aset crypto seperti bitcoin meningkat akhir-akhir ini. Tetapi selalunya bentuk pelaburan ini menjadikan pelabur panas dan sejuk atau panik kerana kadar pertukaran aset crypto yang turun naik.

Keadaan panik ini berlaku kerana pelabur menggunakan wang yang salah untuk membeli aset kripto. Maksudnya ialah mereka tidak menggunakan 'wang terbiar' untuk membeli aset crypto seperti bitcoin dan sejenisnya.


Kuncinya adalah wang terbiar. Biasanya yang membuatnya panas dan sejuk adalah kerana apa yang digunakan bukan wang terbiar.



Wang ini yang tidak digunakan - sering juga disebut wang sejuk - adalah wang yang sebenarnya diperuntukkan untuk tujuan lain dalam masa terdekat. Contohnya, untuk membayar yuran pengajian. Jadi, ini adalah wang yang dirancang untuk digunakan. Tetapi apabila tiba-tiba digunakan untuk membeli aset kripto, rancangan kewangan asalnya terganggu.


Sebagai contoh, wang itu akan digunakan dalam tiga hari, misalnya untuk membayar kuliah, walaupun pasar naik dan turun. Akibatnya, dia terpaksa menarik asetnya dengan kerugian.


Sementara itu, jika wang yang digunakan untuk melabur adalah wang terbiar, pelabur tidak perlu panik ketika nilai tukar turun, kerana wang tersebut tidak akan digunakan untuk keperluan lain dalam waktu dekat.


Sekiranya kita menggunakan wang terbiar, dijamin ia tidak akan panas dan sejuk. Jadi ketika kita turun, kita dapat bersantai, jika kita naik, terima kasih Tuhan,.


Contoh penggunaan wang terbiar dengan analogi menonton filem di pawagam.


Anda boleh menggunakan wang sebanyak mungkin untuk pergi ke pawagam, untuk menonton, maka filem itu tidak sesuai dengan jangkaan anda, anda tidak akan meminta wang itu kembali? Kerana ia adalah wang terbiar


Pendidikan semacam ini yang mengingatkan pelabur tentang semua potensi dan risiko yang boleh berlaku ketika melabur.



Melalui konsep Keseimbangan Kewangan, kami ingin mengajak orang menggunakan" dana terbiar ", misalnya wang saku atau rekreasi, bukan dana untuk keperluan harian. hari atau dana untuk tujuan kewangan asas, seperti Tabung Kecemasan atau mungkin Tabung Pendidikan.

Petua Sebelum Anda Membeli Bitcoin Supaya Tidak Dingin Petua Sebelum Anda Membeli Bitcoin Supaya Tidak Dingin Reviewed by thecekodok on 3:34:00 AM Rating: 5
Powered by Blogger.