Pokemon Unite, MOBA Game Siap Dilancarkan di Mobile

 


Permainan Multipemain Online Battle Arena (MOBA) Pokemon Company siap dilancarkan tahun ini. Nanti Pokemon Unite akan dilancarkan di Nintendo Switch dan Mobile Devices.

TiMi Studio Group, sebagai pemaju, juga mengesahkan bahawa Pokemon Unite pertama kali akan dilancarkan di Nintendo Switch pada bulan Julai 2021. Kemudian ia akan diikuti untuk telefon bimbit pada bulan September 2021.


Pokemon Unite adalah permainan kolaborasi antara The Pokemon Company International dan TiMi Studio Group yang membawa konsep pertempuran dalam talian 5vs5. Di mana Pokemon Unite akan menjadi permainan lintas platform yang dapat dimainkan secara serentak di telefon bimbit dan Nintendo Switch.


=

Permainan ini akan hadir secara percuma semasa anda memuat turunnya. Namun, pemain akan diberi pilihan untuk melakukan pembelian dalam permainan.


Masih belum diketahui sama ada pembelian tersebut memberi kesan terhadap kualiti Pokemon yang digunakan. Ini mempertimbangkan, penambahan status berlaku di Mobile Legends, ketika pemain menggunakan skin hero yang telah mereka beli.


Pokemon Unite akan dipasang di pulau Aeos, yang terletak di sempadan laut yang belum diterokai. Di pulau itu, pemain akan menemui Unite Battle Committee (UBC) yang menjalankan siri pertandingan Unite Battle.


Pemain akan diminta untuk membentuk pasukan yang terdiri daripada lima orang dan bersaing dengan pasukan lawan untuk memperoleh mata terbanyak dalam masa yang diperuntukkan. Berbeza dengan permainan MOBA secara umum.


Pokemon Unite tidak hanya memberikan objektiviti untuk menghancurkan menara lawan. Tetapi anda juga harus mendapat mata dengan membawa tenaga dari mengalahkan Pokemon dan lawan liar, yang kemudian membawa tenaga itu ke salah satu zon pasukan lawan.


Perlu diingat, Pertempuran Bersatu dapat berlangsung di pelbagai stadium, di mana setiap stadium mempunyai peraturan yang berbeza. Mungkin ada sebilangan anggota pasukan yang tidak harus terdiri dari 5 orang, maka jangka masa pertandingannya berbeza dan Pokemon Legenda yang muncul akan berbeza.

Previous Post Next Post

Contact Form