Vivo V21 Bergantung pada Badan Tipis dan Kamera Selfie 44MP

 


Setelah melepaskan V21 5G, Vivo kini telah melancarkan versi biasa dari V21. Ciri utamanya adalah badan yang nipis dan ringan dan kamera selfie 44MP.

Vivo V21 menyajikan teknologi kamera depan Selfie Fokus Super Night 44MP yang didakwa sebagai yang terbaik di kelasnya. Salah satu penanda adalah resolusi yang lebih besar daripada kebanyakan kamera selfie di telefon bimbit lain.


Resolusi kamera depan ini adalah 37.5% lebih tinggi daripada standard industri, yang biasanya hanya 32MP



Namun, Ricky mengakui bahawa resolusi bukanlah segalanya. Itulah sebabnya kamera 44MP ini disokong oleh beberapa kelebihan lain, seperti kemampuan untuk memfokus autofokus untuk memastikan objek tidak kabur, serta bukaan lensa f / 2.0 sehingga kualiti gambar dalam keadaan cahaya rendah tetap terjaga dan juga dapat menghasilkan kesan bokeh yang lebih baik.


"Penyelesaian bukanlah segalanya kerana banyak faktor lain juga penting," dia menyimpulkan.


Melalui integrasi perkakasan dan perisian yang ada, telefon ini juga memiliki kemampuan Self Night Selfie yang ditingkatkan dengan pengoptimuman multi-bingkai dan pendedahan pelbagai peringkat, yang dapat menampilkan gambar terperinci pada waktu malam.


Bukan hanya itu, kamera depan dari HP dengan layar FHD + AMOLED 6,44 inci juga mempunyai kemampuan Potret Malam dengan bantuan Artificial Intelligence (AI) yang akan menghasilkan gambar yang jauh lebih cantik, lebih jelas, dan masih jelas.


Semasa berada di kamera belakang, Vivo V21 mempunyai Kamera Malam 64MP dengan konfigurasi 3 modul kamera, iaitu kamera utama 64MP Kamera Utama untuk tangkapan yang jelas dan tajam, Kamera Lebar Lebar 8MP dengan tangkapan 120 darjah, dan Makro Super 2MP Kamera mampu menangkap gambar tersembunyi dari jarak 4cm.


Kamera Vivo V21 Foto Kamera Vivo V21: Tangkapan Skrin YouTube

Vivo V21 juga membawakan pelbagai ciri AI kreatif lain seperti Beauty Face Video, Video Dual-View, Motion Auto-Focus, dan Stylish Night Filter dengan 4 pilihan: Cyberpunk, Black Gold, Blue Ice, dan Green Lime, sehingga pengguna dapat merasai sendiri pengalaman penggambaran.kesan lebih artistik dan interaktif.


Selain kemampuan kamera, Vivo juga memperjuangkan badan V21 yang didakwa kurus dan ringan. Ketebalannya ialah 7.38mm dan berat 171 gram. Menurut Vivo, berat dan ketebalan ini menjadikan V21 selesa dipegang sepanjang hari.


Di pasaran,dengan 2 varian iaitu Vivo V21 128GB  dan varian Vivo V21 256GB. Terdapat dua pilihan warna untuk telefon bimbit ini dengan otak Snapdragon 720G, iaitu Roman Black dan Diamond Flare.


V21 mempunyai RAM dengan kapasiti 8GB yang dapat 'ditambahkan' oleh 3GB dengan mengambil dari kapasiti storannya. Oleh itu telefon ini mampu meningkatkan RAM menjadi 11GB.


Dalam modul kuasa, V21 dilengkapi dengan kapasiti bateri 4000mAh digabungkan dengan 33W FlashCharge, yang membolehkan bateri telefon dicas 65% hanya dalam 30 minit. Vivo juga menyajikan teknologi fungsi NFC Multi yang dapat digunakan untuk menduplikasi kad akses, mengisi semula kad untuk pengangkutan awam, dan memudahkan pengguna untuk menukar fail.

Previous Post Next Post

Contact Form