Vivo V21 dilancarkan secara rasmi di pasaran , berikut adalah spesifikasi lengkap


 Vivo V21 akhirnya dilancarkan secara rasmi di pasaran setelah versi V21 5G yang hadir pertama. Telefon pintar ini membawa kelebihan Teknologi Kamera Depan Ultra-Sleek.

Menurut Vivo, kehadiran telefon pintar Vivo V21 adalah supaya pengguna dapat mengalami peranti kelas terbaik dalam merakam dan berkongsi setiap momen berharga tanpa had.


Vivo V21 telah dikembangkan untuk menjawab kebutuhan masyarakat untuk perangkat yang kaya dengan fitur dan inovasi terkini sehingga memungkinkan setiap pengguna mengekspresikan diri kapan saja dan di mana saja dan menawarkan pengalaman unik yang akan membantu pengguna menikmati setiap saat kehidupan,



Vivo V21 dilengkapi dengan kamera depan Autopokus Super Night Selfie 44MP, paparan Reka Bentuk Ultra Slim, kamera belakang Kamera Malam 64MP, Kapasiti RAM Lanjutan 8GB + 3GB, dan kemampuan Multifungsi NFC. Berikut adalah spesifikasi lengkap!


Kamera


Vivo V21 menghadirkan teknologi kamera depan dengan resolusi Selfie Super Night Selfie 44MP. Teknologi ini disokong oleh kemampuan autofokus yang dapat menangkap foto dan video pada jarak atau dekat dengan hasil yang diklaim kelihatan jelas. Peranti kamera depan Vivo V21 mempunyai aperture f / 2.0 yang membolehkannya menangkap lebih banyak cahaya, walaupun dalam keadaan cahaya gelap atau rendah.


Melalui integrasi perkakasan dan perisian yang ada, telefon ini juga mempunyai kemampuan Self Night Selfie yang ditingkatkan dengan pengoptimuman multi-bingkai dan pendedahan pelbagai peringkat, di mana perincian pada waktu malam lebih indah.


Sementara itu, kamera depan Vivo V21 juga mempunyai kemampuan Potret Malam. Menurut Vivo, dengan bantuan Artificial Intelligence (AI) kemampuan ini akan menghasilkan gambar yang jauh lebih cantik, lebih jelas, dan lebih jelas.


Bagi kamera belakang, Vivo V21 memiliki Kamera Malam 64MP dengan konfigurasi 3 modul kamera, iaitu kamera utama 64MP untuk tangkapan yang jelas dan tajam, Kamera Super Lebar 8MP dengan tangkapan 120 darjah, dan Makro Super 2MP Kamera yang mampu menangkap gambar tersembunyi dari jarak 4 cm.


Kamera depan dan belakang Vivo V21 mampu menghasilkan gambar berkualiti 4K. Selain itu, Vivo V21 juga membawakan pelbagai ciri AI kreatif lain, seperti Kecantikan Wajah Video, Video Dual-View, Fokus Auto Fokus, dan Penapis Malam Bergaya dengan 4 pilihan: Cyberpunk, Black Gold, Blue Ice, dan Green Lime , supaya pengguna dapat merasakan pengalaman penggambaran yang lebih artistik dan interaktif.


Reka bentuk


Dari segi penampilan, Vivo V21 membawa konsep Ultra Slim Design, dengan ketebalan 7.38 mm dan berat hanya 171 gram sehingga selesa di tangan sepanjang hari.


Di bahagian belakang, Vivo V21 mempunyai sentuhan sentuhan AG Matte Glass untuk memberikan cengkaman halus dengan sentuhan lembut dan halus di permukaan. Pengguna tidak perlu bimbang dengan cap jari yang terpaku di skrin.


Di samping itu, reka bentuk Dual Tone Step menggabungkan seni dan teknologi untuk menghasilkan kesan mudah alih yang anggun dan elegan ketika dipegang. Reka bentuk ini memaparkan kesan dinamik yang bergaya dan unik pada badan.


Vivo V21 hadir dengan dua pilihan warna, iaitu Roman Black dan Diamond Flare. Varian Roman Black diilhamkan oleh reka bentuk tiang roman yang megah, memberikan kesan klasik namun bergaya pada telefon pintar ini. Sementara varian Diamond Flare mempunyai Diamond Cutting Design yang unik, diilhamkan oleh kilauan berlian yang megah dan menampilkan sisi bergaya untuk pengguna.


Di layar depan, perangkat ini menggunakan layar AMOLED 6,44 "dengan resolusi FHD + 2400 x 1080 piksel untuk memberikan kesan visual yang lancar, mengelakkan gambar kabur, dan mendapatkan pengalaman visual melalui paparan warna yang indah dan lebih tajam.


Persembahan


Vivo V21 ditingkatkan dengan kapasiti 8GB + 3GB Extended RAM, jadi telefon ini dapat meningkatkan RAM menjadi 11GB dengan mengambil kapasiti memori dalaman 3GB. Perluasan memori RAM hingga 3GB pada Vivo V21 adalah kapasiti ideal untuk penggunaan yang lancar dan dapat menjalankan lebih banyak aplikasi secara serentak.


Melalui kemampuan ini, pengguna dapat menyimpan lebih banyak dokumen dan aplikasi di telefon mereka. Di samping itu, fitur Extended RAM yang disokong oleh perisian memori swap tidak akan mengganggu prestasi memori ROM dalaman pada Vivo V21.


Apatah lagi, Vivo V21 menawarkan dua varian kapasiti memori, iaitu 128GB dan 256GB yang mana pengguna boleh memilih untuk memenuhi keperluan mereka dalam menggunakan telefon pintar ini. Semua keupayaan ini dikuasakan oleh chipset Qualcomm Snapdragon 720G, gabungan 8 nm dan 8 teras yang dapat meningkatkan prestasi dan kelajuan lebih baik daripada generasi sebelumnya.


Pada modul kuasa, Vivo V21 hadir dengan kapasiti bateri 4000 mAh digabungkan dengan 33W FlashCharge. Ini membolehkan bateri telefon dicas hingga 65% hanya dalam 30 minit. Vivo juga menghadirkan teknologi NFC Multifungsi yang dapat digunakan untuk menduplikasi kad akses, mengisi semula kad untuk pengangkutan awam, dan memudahkan pengguna untuk menukar fail.


Untuk fungsi operasi, Vivo V21 mempunyai Funtouch OS 11.1 berdasarkan Android 11. Di samping itu, terdapat ciri JOVI Home yang menyediakan 7 pilihan runut bunyi suara putih untuk menyokong perhatian pengguna.


Bukan hanya itu, bagi pencinta permainan dalam talian, Vivo V21 juga menawarkan fitur Multi Turbo untuk meningkatkan pengalaman permainan yang lebih lancar dan mendalam, serta Mod Permainan Ultra yang menjadikan telefon mematikan pemberitahuan untuk mengurangkan gangguan ketika bermain permainan.


Melalui telefon pintar Vivo V21 ini, kami ingin menawarkan teknologi unggulan Vivo yang dapat diperoleh lebih banyak pengguna. Telefon ini dilengkapi dengan teknologi kamera depan dan belakang terbaik di kelasnya, yang dikemas dalam reka bentuk ringan, langsing, dan bergaya, dan siap untuk digunakan. sokong gaya hidup generasi muda yang dinamik dan bergaya terkini


 Pakej Tawaran dan Ketersediaan dengan Varian Vivo V21 128GB dan Vivo V21 256GB


Untuk mengetahui lebih banyak maklumat mengenai pelancaran Vivo V21, anda boleh melayari laman web Vivo atau laman akaun media sosial rasmi Vivo di YouTube, Instagram, dan Facebook.

Previous Post Next Post

Contact Form