Bolehkah Permainan Mobile Pokemon Unite Dimainkan Secara Percuma?

 


Pokemon Unite, permainan moba yang dikembangkan oleh The Pokemon Company siap dilancarkan tahun ini. Namun, bolehkah peminat memainkannya secara percuma?

Dilaporkan bahawa permainan dalam talian ini akan mengunjungi dua platform, iaitu Nintendo Switch dan peranti mudah alih. Namun, rilisnya mempunyai jadual yang berbeza, dengan Pokemon Unite berlabuh di Switch pada bulan Julai, diikuti oleh telefon bimbit pada September 2021.


Berita baik, Pikachu dan rakan-rakan akan disampaikan secara percuma, baik ketika dimuat turun maupun dimainkan. Yang perlu diingat ialah permainan ini memasukkan sistem perniagaan mikranstransaksi.



Sehingga pemain dapat membeli pelbagai barang, mulai dari item, watak atau kulit baru. Walau bagaimanapun, tidak pasti sama ada kulit yang digunakan kemudian boleh menambah status watak yang dimainkan seperti permainan Mobile Legends.


Sebabnya, walaupun Pokemon memberikan akses awal kepada peminat, ia hanya tersedia di Jepun. Tepatnya, ini berlaku untuk pemain yang memiliki akun eShop Jepang di Nintendo Switch.


Jadi, untuk pemain , anda harus sedikit sabar sehingga pra-pendaftaran dibuka di Google Play Store atau App Store. Perkara lain yang menjadi perhatian ialah sama ada permainan moba ini akan menyokong konsep pay to win atau tidak.


Ini kerana, penambahan item dan kulit boleh dilakukan dengan menukarnya dengan mata wang yang dimiliki pemain. Walaupun nampaknya, TiMi Studios berusaha menjauhkan diri dari perkara seperti itu.


Pokemon Unite adalah permainan kolaborasi antara The Pokemon Company International dan TiMi Studio Group, yang membawa konsep pertempuran dalam talian 5vs5. Di mana Pokemon Unite akan menjadi permainan lintas platform yang dapat dimainkan secara serentak di telefon bimbit dan Nintendo Switch.

Previous Post Next Post

Contact Form