Cari Kreativiti dengan Samsung Galaxy Tab S7 FE

 


Walaupun kita harus tinggal di rumah semasa pendemik kita dapat menggunakan masa untuk pengembangan diri dan kreativiti. Kami dapat memanfaatkan gadget, salah satunya adalah Galaxy Tab S7 FE yang baru-baru ini dikeluarkan oleh Samsung.

Apa yang boleh dibuat?


Melatih Memori

Penyelidikan menunjukkan bahawa tulisan tangan mengaktifkan bahagian otak yang berkaitan dengan memori dan aktiviti menyahkod maklumat baru, baik dengan pena di atas kertas atau dengan stylus pada skrin sentuh. Impaknya pelbagai, salah satunya dapat meningkatkan ingatan penulis.



Samsung Galaxy Tab S7 FE dapat digunakan untuk melatih memori secara berterusan dengan tulisan tangan menggunakan S Pen. Dengan menawarkan pengalaman menulis semula jadi seperti menggunakan pen, S Pen membuat aktiviti pembelajaran seperti membuat nota pelajaran atau kuliah yang sedang berlangsung, atau mencatat bahan perbincangan kumpulan, atau mencetuskan idea untuk kandungan yang ingin anda hasilkan, semuanya lancar selesai.


Latih Fokus dan Kurangkan Tekanan

Doodling dan pewarnaan sering dianggap sebagai aktiviti yang menyeronokkan atau hanya untuk membunuh kebosanan. Sebenarnya, terdapat banyak perkara positif yang dapat diperoleh daripada aktiviti ini. Salah satunya adalah membersihkan minda, melatih fokus, dan mengurangkan tekanan.


Samsung Galaxy Tab S7 FE 5G dilengkapi dengan alat kreativiti pramuat yang menjadikan corak dan pewarnaan menjadi mudah. Terdapat Clip Studio Paint yang dimuatkan dan percubaan percuma tersedia selama 6 bulan.


Pengguna boleh menggunakan lebih daripada 50,000 pen dan berus yang tersedia untuk mencoret-coret. Gunakan aplikasi S Pen dan PENUP untuk mewarnai ratusan templat yang ada.


Meningkatkan Kemahiran Bahasa Asing

Pada zaman sekarang, kemahiran bahasa asing adalah penting kerana bahasa akan menjadi jendela untuk berinteraksi dengan orang-orang dari bahagian lain di dunia. Walaupun dari rumah, kita dapat menggunakan masa yang ada untuk mempraktikkan kemahiran berbahasa asing.


Projek Media Sosial

Pada masa kini, hampir semua orang muda mempunyai akaun media sosial untuk mewujudkan diri. Ada juga yang menggunakan media sosial atau saluran Youtube peribadi untuk memaparkan kandungan inspirasi, seperti tutorial cara, petikan menarik atau membuat ilustrasi yang memberi inspirasi.

yang lain.


Samsung Galaxy Tab S7 FE 5G dimuat dengan aplikasi Canva yang membantu anda membuat pelbagai kandungan media sosial dengan lebih mudah. Pengguna akan senang membuat reka bentuk suapan dan IG Story, Status Whatsapp, dan juga video TikTok dengan memanfaatkan ribuan templat yang tersedia, tanpa memerlukan kemahiran reka bentuk teknikal khas.


Aplikasi Canva pada Galaxy Tab S7 FE juga menyediakan templat eksklusif untuk pengguna peranti Samsung Galaxy, dan berisi lebih dari 60 juta elemen kreatif yang dapat Anda gunakan untuk mulai membuat konten media sosial yang menginspirasi.

Previous Post Next Post

Contact Form