Ikuti Rahsia OPPO Reno6 Hasilkan Video Sinematik Bak Profesional

 


OPPO Reno6 akan segera hadir di pasaran. Telefon pintar ini diramalkan mempunyai kemampuan rakaman video profesional. Video sinematik dengan latar belakang bokeh yang tepat dapat dihasilkan oleh kamera OPPO Reno6. Ini boleh dilakukan dengan ciri Bokeh Flare Portrait Video pada kamera OPPO Reno6.

Bokeh Flare Portrait Video, OPPO Reno6 akan menggunakan pembelajaran mendalam AI untuk menyusun bingkai demi bingkai dari video untuk membezakan subjek dari latar belakang. Sistem ini didakwa dapat membahagi mata pelajaran manusia dengan tepat dan dalam masa 360 darjah.


Setelah subjek dan latar belakang dikenali, sistem melakukan rendering dioptimumkan pada peringkat piksel. Untuk mengekalkan warna asal gambar subjek, pemprosesan warna dan kecerahan khas dilakukan pada tahap piksel. Pada saat yang sama, latar belakang subjek menjadi kabur, mendapatkan peningkatan tepu, serta penyesuaian warna menggunakan teknik penglihatan komputasi.


Keupayaan ciri Bokeh Flare pada telefon OPPO Reno6 dikatakan hampir dengan kualiti kesan bokeh yang hanya dapat dicapai dengan lensa kamera DSLR aperture besar. Nanti ukuran dan kecerahan lampu bokeh akan berubah semasa proses rakaman mengikut pergerakan kamera dan perubahan secara mendalam.


OPPO mendakwa bahawa video potret OPPO Reno6 tetap jelas walaupun pada waktu malam. Ini berkat ciri Video Sorotan AI yang secara automatik mengesan cahaya persekitaran dan membantu membuat video potret yang lebih jelas, lebih terang dan lebih jelas.


Algoritma Ultra Night Video akan diaktifkan secara automatik semasa mengambil gambar dengan AI Highlight Video, untuk meningkatkan kecerahan dan mengembalikan warna asli. Tekstur video akan kelihatan lebih terperinci, walaupun di kawasan persekitaran atau bilik yang lebih gelap.




Pada waktu malam, OPPO Reno6 menjadikan kilauan cahaya pada latar belakang subjek menjadi kesan cahaya yang menakjubkan dalam visual video yang dihasilkan. Hasilnya adalah bahawa subjek dikelilingi oleh lampu berwarna-warni yang indah.


Kamera OPPO Reno6 juga mempunyai kemampuan Potret Beautification Video. Ciri ini memberikan kesan kecantikan yang halus dan semula jadi untuk video potret melalui pengecaman hingga 193 titik wajah. Fitur Potret Beautification Video dapat memadankan warna kulit wajah dengan leher dan lengan, dan mencerahkan mata agar kelihatan lebih menawan.


Keupayaan untuk mengambil video potret tidak dapat dipisahkan dari peningkatan Sistem Video Potret Dimensi Fusion Penuh OPPO, dan disokong oleh teknologi AI terkini. OPPO terus meningkatkan keupayaan fotografi pengkomputeran ke tahap videografi komputasi dalam peranti yang disajikannya.


Keupayaan perkakasan ditambah algoritma resolusi super pada OPPO Reno6 mampu menghasilkan foto dengan resolusi hingga 108MP. Gambar yang dihasilkan akan kelihatan jelas dan tajam apabila diperbesar.


OPPO Reno6 mengadopsi reka bentuk Reno Glow seperti pendahulunya. Bezanya, OPPO meningkatkan teknik ini pada peranti Reno6 dengan 5 lapisan Diamond Spectrum.


Reka bentuknya mampu mengeluarkan berjuta-juta warna, berkali-kali beribu-ribu warna yang dihasilkan oleh 3 tiga lapisan Diamond Spectrum pada OPPO Reno5. Peranti OPPO Reno6 mempunyai badan yang nipis dan ringan. Ketebalannya ialah 7.8 mm, dan beratnya 173 gram.


Terdapat dua pilihan warna untuk peranti tersebut, iaitu Aurora dan Stellar Black.


Oppo Reno6 membawa skrin AMOLED 6,4 inci dengan resolusi Full HD +. Aplikasi reka bentuk lubang pukulan kamera depan berada di kiri atas layar, menjadikan nisbah skrin ke badan mencapai 91.7%.


Telefon ini disokong oleh kadar penyegaran 90Hz dan respons sentuhan hingga 180Hz. Skrin Oppo Reno6 ini sudah mempunyai sijil Paparan Penjagaan Mata SGS.


Oppo Reno6 dilengkapi dengan bateri berkapasiti 4,310 mAh. Terdapat ciri pengecasan pantas 50W yang menjanjikan bateri penuh hanya dalam 45 minit.


Selain itu terdapat ciri-ciri Super Power Saving Mode dan Super Nighttime Standby. Kedua-dua ciri ini membantu memaksimumkan jangka hayat bateri terakhir ketika sangat diperlukan.


Previous Post Next Post

Contact Form